недела, 25 јули, 2025 година

Кој продаде најмногу автомобили во Европа во февруари?

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Пазарот на нови автомобили во Европа продолжува да се намалува, при што хибридните и електричните возила заземаат сè поголем удел. Продажбата на Stellantis, Volvo и Tesla бележи пад, додека BYD, Renault, BMW и MG остваруваат значителен раст.

Според податоците на ACEA, во февруари 2025 година во ЕУ+ЕФТА+Обединетото Кралство биле регистрирани 963.540 нови автомобили, што претставува намалување од 3,1% во однос на истиот месец во 2024 година.

- Advertisement -

Овој пад е уште поизразен од јануари и е најмногу резултат на слабеењето на големите европски пазари како што се Германија (-6,4%), Италија (-6,2%), Обединетото Кралство (-1,0%) и Франција (-0,7%). Единствениот голем пазар со позитивен раст е Шпанија со +11,0%, додека земјите од ЕФТА (Исланд, Норвешка и Швајцарија) бележат благо зголемување од +0,9%.

Пазарен удел според вид на гориво

Февруари 2025 ја потврди значајната промена во структурата на пазарот – продажбата на конвенционални бензински и дизел автомобили (без хибридни варијанти) продолжува да паѓа, додека хибридите и електричните возила бележат раст.

Хибридните автомобили (мild hybrid и full hybrid) растат за 18,3%, достигнувајќи пазарен удел од 35,3%, што ги прави најпопуларната технологија во Европа. Со други зборови, повеќе од секој трет продаден автомобил е хибрид.

Електричните автомобили, пак, забележаа раст од 26,1%, достигнувајќи 17,1% пазарен удел. Продажбата на plug-in хибридите останува стабилна и сочинува 7,5% од пазарот.

Од друга страна, бензинските автомобили забележаа пад од 26,3% (28,1% пазарен удел), а дизел возилата пад од 28,3% (8,8% пазарен удел). Другите горива (LPG, метан, етанол, водород) сочинуваат само 3,1% од новите регистрации.

Победници и губитници

Една од главните причини за падот на регистрациите во февруари 2025 е значителното намалување на продажбата на Stellantis (-16,2%), вториот најголем производител во Европа. Дополнителни падови забележаа и Hyundai (-7,4%), Toyota (-5,7%), Mercedes-Benz (-5,1%), Ford (-5,8%) и Volvo (-15%).

Најголеми загуби, во релативни бројки, имаат Tesla (-40,1%), Mitsubishi (-40,2%) и Jaguar (-62%), кој се наоѓа во фаза на индустриска реорганизација.

Од друга страна, позитивни резултати бележат Renault Group (+10,8%), Volkswagen (+4,0%), BMW (+5,6%) и Saic Motor (+26,1%), матичната компанија на MG. Посебен успех има BYD, кој со раст од 210,5% во февруари 2025 ја надмина Honda според пазарен удел.

На ниво на брендови, најголем пад забележаа Fiat (-32,6%), Lancia (-72,3%), Opel/Vauxhall (-26,5%), Citroën (-15,3%) и smart (-59,0%).

Во спротивен правец, најголем раст остварија Alfa Romeo (+38,5%), Cupra (+32,3%), MINI (+29,6%), Renault (+18,8%), Alpine (+148,7%) и Lexus (+19,2%).

Заклучок

Февруари 2025 донесе продолжување на трендот на намалување на продажбата на традиционални автомобили и забрзан раст на хибридите и електричните возила. Додека некои производители како Stellantis и Tesla се соочуваат со падови, други како BYD, Renault и BMW ја зголемуваат својата пазарна позиција. Со вакви движења, европскиот автомобилски пазар сè повеќе се насочува кон електрификација.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја