Германскиот TUV Report 2026, објавен преку Auto Bild, објави каква е ситуацијата со половните возила, и даде пресек на тоа кои се добри, а користени возила. На база на милиони технички прегледи во Германија, извештајот покажува кои модели стари меѓу 2 и 7 години имаат најмалку, а кои најмногу сериозни дефекти.
Посебно се истакнуваат компактните германски SUV модели (Volkswagen T-Roc, Audi Q2, VW Golf Sportsvan), додека Tesla и некои големи премиум лимузини бележат надпросечен број проблеми.
Во продолжение се најважните резултати од TUV Report 2026, преточени во јасни табели за полесен избор при купување половен автомобил.
Што е TUV Report и зошто е важен?
TUV Report е годишен извештај на германските технички инспекциски организации (TUV), базиран на околу 9,5 милиони технички прегледи спроведени помеѓу јуни 2024 и јуни 2025 година.
Се мери:
– процент на возила со сериозни дефекти (кои не ја поминуваат контролата)
– просечна километража при преглед
– резултати по старосни групи (2–3, 4–5, 6–7 години и понатаму)
Во изданието за 2026, Mazda2 е генералниот победник по доверливост кај помладите возила, а електричните автомобили во целина покажуваат слично ниво на сигурност како класичните бензинци и дизели.
Автомобили стари 2–3 години: малиот победник и електричните аутсајдери
Кај возила стари две до три години, TUV ги издвојува три модели со најмалку сериозни дефекти:
Најсигурни половни (2–3 години)
| Модел | Просечна километража | Сериозни дефекти |
| Mazda2 (2014–2025) | околу 29.000 km | 2,9% |
| Mercedes B-Class (од 2018) | околу 41.000 km | 3,0% |
| Volkswagen T-Roc (2017–2025) | околу 37.000 km | 3,0% |
Од друга страна, кај истата старосна група, три модели се на дното на табелата:
Најпроблематични половни (2–3 години)
| Модел | Просечна километража | Сериозни дефекти |
| Tesla Model 3 (од 2019) | околу 56.000 km | 13,1% |
| Ford Mondeo (2014–2022) | околу 76.000 km | 14,3% |
| Tesla Model Y (од 2020) | околу 55.000 km | 17,3% |
Просекот на сериозни дефекти за сите автомобили стари 2–3 години е 6,5%, што значи дека Model 3 и Model Y имаат повеќе од двојно полош резултат од просекот.
Автомобили стари 4–5 години: T-Roc и Golf Sportsvan блескаат, BMW 5/6 на дното
Кај возила стари четири до пет години, компактните германски модели продолжуваат да доминираат по сигурност:
Најсигурни половни (4–5 години)
| Модел | Просечна километража | Сериозни дефекти |
| Volkswagen Golf Sportsvan (2014–2020) | околу 52.000 km | 4,0% |
| Volkswagen T-Roc (2017–2025) | околу 55.000 km | 4,0% |
| Audi Q2 (од 2016) | околу 54.000 km | 4,5% |
На спротивната страна, неколку премиум и електрични модели имаат значително полоша статистика:
Најпроблематични половни (4–5 години)
| Модел | Просечна километража | Сериозни дефекти |
| BMW 2 Series Active Tourer (2014–2021) | околу 66.000 km | 20,6% |
| Tesla Model 3 (од 2019) | околу 86.000 km | 21,0% |
| BMW 5/6 Series (2017–2023) | околу 92.000 km | 21,5% |
Просечната стапка на сериозни дефекти во оваа старосна група е 10% – значи овие „аутсајдери“ се двојно полоши од просекот. Кај BMW 5/6 серијата, високата километража и скапото одржување веројатно играат голема улога во статистиката.
Автомобили стари 6–7 години: T-Roc и понатаму стабилен, Duster под „лупа“
Кај возила стари шест до седум години, сликата останува слична – германските компактни SUV модели се во врвот, додека некои практични семејни модели и понатаму имаат проблеми.
Најсигурни половни (6–7 години)
| Модел | Просечна километража | Сериозни дефекти |
| Volkswagen T-Roc (2017–2025) | околу 76.000 km | 6,7% |
| Volkswagen Golf Sportsvan (2014–2020) | околу 69.000 km | 6,9% |
| Audi Q2 (од 2016) | околу 74.000 km | 7,5% |
Најпроблематични половни (6–7 години)
| Модел | Просечна километража | Сериозни дефекти |
| Volkswagen Sharan (2010–2022) | околу 115.000 km | 21,7% |
| BMW 5/6 Series (2017–2023) | околу 124.000 km | 22,3% |
| Dacia Duster (2018–2024) | околу 78.000 km | 23,5% |
Просекот на сериозни дефекти за возила стари 6–7 години е 13,6%, што покажува логично влошување со возраста. Но Dacia Duster со 23,5% е значително над таа вредност, и покрај релативно умерената километража, па затоа треба да се внимава особено на техничката состојба при купување.
Како поминуваат електричните и хибридите?
Иако во табелите погоре се мешани сите типови погони, TUV Report 2026 и други анализи појаснуваат уште неколку важни точки:
– Електричните автомобили, во просек, се исто толку сигурни како класичните бензинци и дизели.
– Mazda2 (хибрид) е генералниот победник кај помладите возила – најниска стапка на дефекти во целото истражување.
– Fiat 500e, Mini Cooper SE и Audi Q4 e-tron се меѓу најдобро пласираните електрични модели во своите категории.
– Проблемите кај електричните често се поврзани не со електро-погонот, туку со сопирачки и суспензија, поради поголемата тежина и поинаквиот стил на кочење со рекуперација.
Од друга страна, Tesla Model 3 и Model Y во повеќе старосни групи имаат надпросечен број сериозни дефекти – делумно поради многу високата километража за само неколку години, но и поради забележани слабости на сопирачки и потпирање.
Што да извлече купувачот од ова?
Овие резултати не значат дека некој модел треба автоматски да се прецрта или идеализира. TUV само нагласува: одржувањето, стилот на возење и претходниот сопственик играат огромна улога во тоа како ќе „остари“ едно возило.
Но, ако планираш купување половен автомобил во следните 6–12 месеци, TUV Report 2026 нуди неколку практични насоки:
– ако бараш компактен, сигурен семеен автомобил, VW T-Roc, Audi Q2 и Golf Sportsvan се постојано во врвот
– ако те интересира мал, но многу сигурен градски автомобил, Mazda2 е вистинска „скриена ѕверка“
– кај Tesla и некои големи премиум модели (BMW 5/6,) – задолжително детална проверка на сервисна историја и техничка состојба









