Одделот на глобалната новинска агенција Блумберг, специјализирана за електрични возила, објави нови пресметки за тековната цена на влечните батерии за електрични возила.
Според студијата, цените на ќелиите на батериите значително паднале во текот на изминатата година. Како прво, ова се случува поради зголемувањето на обемот на производство на овие компоненти. Дополнителен придонес има и падот на цените на некои суровини и метали потребни за нивно производство.
Во моментов, просечната специфична цена на батериите е 115 долари за 1 kWh, што е за 20% помалку отколку во 2023 година. Во исто време, за да може цената на електричниот автомобил да ја достигне цената на моделот со мотор со внатрешно согорување од истата класа, потребно е да достигне ниво под 100 долари за 1 kWh.
И ова веќе се случи, но во оваа фаза само во Кина, каде што електричните автомобили се продаваат по цени споредливи со нивните колеги на бензин. За да се достигне оваа вредност ширум светот, потребна е помалку од една година – но само под услов властите од различни земји да не го попречат процесот.
Факт е дека со промената на политичката моќ, субвенциите и стимулациите за електричните автомобили може да ослабат, а во многу земји тоа е веќе факт. Ова, пак, доведува до намалување на обемот на продажба, бидејќи масовното производство на влечни батерии придонесува за намалување на нивната цена.
Експертите на Блумберг пресметале дека доколку нема значајни промени во политиката за промовирање на електричните автомобили, тогаш до 2030 година специфичната цена на влечните батерии ќе падне на 69 долари за 1 kWh, што ќе ги направи електричните автомобили поевтини од нивните „колеги“ на гориво.