Дали се опоравува европскиот пазар на електрични возила со батерии оваа 2024 година, или не? ќе покаже преостанатиот период од оваа година...
Додека европскиот пазар (31 земја) за електрични возила со батерии (BEV) порасна за 3,5% во првиот квартал од тековната 2024 година, земен во споредба со првиот квартал од минатата 2023 година, потоа за 1,6% во првата половина на 2024 година, споредно со првата половина на 2023 година, забежа пад за 2,6% во текот на првите девет (9) месеци од 2024 година во споредба со првите 9 месеци од ланската 2023 година.
Детално, септември 2024 година забележа пораст од 13,9% на годишно ниво. Ова значи дека еволуцијата на продажбата на BEV во првите 9 месеци од 2024 година е севкупно негативна во споредба со 2023 година, при што пазарниот удел на BEV падна на 14,7% во Европа на крајот на септември 2024 година од 15,2% на крајот на септември 2023 година.
Сепак, зголемувањето забележано во септември сугерира закрепнување во следните три месеци од годината. Затоа, новинарите од Motor1 не гледаат колапс во продажбата на BEV во Европа, туку стагнација.
Јасен пад на продажбата сепак е добро воспоставен во одредени земји како Германија (-28,6%), Шведска (-18,9%), Финска (-31,4%) и Швајцарија (-9,5%).
Што се однесува до другите погонски мотори, бензинот продолжува да губи место во Европа (34% од пазарот во споредба со 37% во 2023 година и 38% во 2022 година), како и дизелот (11% од пазарот во споредба со 12% во 2023 година и 15% во 2022).
Новите модели на батерии по пониски цени од денешните би можеле да помогнат во поддршката на европскиот пазар на електрична енергија. Plug-in хибридот останува стабилен на 7% од пазарот.
Целосниот хибрид (или FHEV) продолжува со својот спектакуларен раст (14% од пазарот во споредба со 10% во 2023 година и 8% во 2022 година).
Возилата со благ хибрид (MHEV) бележат расте до 17% од пазарот и останува втора технологија во однос на мотористиката во автомобилите, зад бензинските мотори, кои се двојно по присутни во однос на пазарниот удел.