Спортскиот автомобил Opel GT пред 50 години првпат излезе од производната линија. Потоа, како вистински автомобил од соништата беше и пресвртница во историјата на автомобилот. Годишнината од раѓањето на Opel GT започнува во мај на саемот “Bodensee-Klassik” за класични автомобили. Фановите можат да и се восхитуваат на иконата и во многу дополнителни настани во текот на целата година.
Експериментален GT: дизајнерите на Opel ја покажа храброста
За да бидеме прецизни, кариерата на Opel GT не започнала со 50-те години од минатиот век, туку пред 53 години – со голема најава на салонот за автомобили во Франкфурт во 1965 година, каде што компанијата претстави спортско возило со два седишта. Со својата елегантна каросерија, низок нос со преклопни предни светла, лакови на тркалата и остар заден дел, возилото беше голема разлика од она што било досега видено од европски производител на автомобили. Бујниот надворешен дизајн наскоро беше наречен “Coke Bottle Shape”. Првично, Опел го опиша “Experimental GT” како студија со високи перформанси. Тој беше дизајниран од страна на Ерхард Шнел и неговиот тим во новото дизајнерско студио во Риселсхајм – првиот дизајн центар на европскиот производител на автомобили.
Ерхард Шнел потсетува дека развојот на GT беше голема тајна: “За почеток, тоа беше само проект за дизајн. Мојот шеф не му кажал на менаџментот. Но, кога студијата беше речиси завршена, не можеше да избегне да не ги информира. Бевме навистина загрижени бидејќи „Experimental GT“ беше претставен за прв пат. И тогаш бевме многу ослободени кога лидерскиот тим спонтано аплаудираше!
Нивната храброст беше награденa на Меѓународниот саем за автомобили во Франкфурт, каде што медиумите и јавноста му дадоа на GT голем ентузијастички прием. Никој не очекуваше таков радикален спортски автомобил од Opel. Како резултат на тоа, шест години по првата скица на дизајнот и само три години по зеленото светло на проектот, GT прототипот стана производствен автомобил.
Прекугранична соработка, неограничена забава
Првиот Opel GT се симна од производната линија во 1968 година, прв пример за француско-германската соработка. Благодарение на претходните заеднички проекти, производителот на автобуси Chausson и Brissoneau & Lotz беше докажан партнер за Opel, и француската компанија се грижела за изработка на лимаријата, заварувањето, бојадисувањето и внатрешната инсталација на GT, пред да ја испрати во Германија за финална монтажа на шасијата и мотор.
Купувачите на GT имаа избор на два мотори со четири цилиндри, од кои еден со 1.1 литри и 60 КС кој доаѓаше од Kadett, а другиот – со 1.9 литри и 90 КС – од Rekord. Моделот GT 1900 беше особено популарен од самиот почеток. Максималната брзина од 185 км/ч. и забрзувањето од 0 до 100 км/ч. за 11,5 секунди беа токму она што купувачите го сакаа. Задните тркала беа управувани преку рачен менувач со четири брзини. Европските потрошувачи речиси никогаш не нарачале автоматски менувач со три брзина кој беше како опција, но од другата страна на Атлантикот овој пренос бил многу популарен.
Фридхелм Енглер, директор за надворешен дизајн во Opel го опишува однесувањето на неговите колеги во тоа време како “несекојдневен! Беше прилично чудно да се предложи преден средишен концепт базиран на Kadett B. Наместо да ги облекуваат докажаните делови за масовно производство во новата надворешна кожа, тие имаа нерви да направат нешто сосема радикално – вистински Gran Turismo. Може да се каже дека GT е челична храброст! ”
Револуционерeн – внатре и надвор
Каросеијата на производствениот GT беше сосема поинаков од оригиналниот автомобил, со уште повеќе спортски изглед. Предниот крај беше поголем, предниот преклоп е пократок. Мускулните испакнатини за системот за всисување воздух овозможија помал капак, правоаголните преклопни фарови на Experimental GT беа заменети со заводливите очи, што му овозможи на автомобилот уште поголем впечаток. Ова предизвика друг, иако неочекуван проблем: според соопштението за печатот од септември 1968 година, прототипите на GT не можеле да се вози насекаде a да не биде забележан од новинарите, бидејќи секси форма “спречила било каква камуфлажа”.
Како и надворешниот дизајн, внатрешноста на GT – со комфорни седиштата, со три тркала и тркалезни инструменти – зрачи со талент што продолжува да ги возбудува фановите до ден-денес. Но, и покрај привлечноста кон емоциите, дизајнерите на GT, исто така, посветиле поголемо внимание на безбедноста, давајќи нивно создавање, на пример, Сигурносни појаси во три точки, интегрален превртувач и заштита од страничен удар и безбедносен управувач.
Автоспoрт успеси и автомобил што постави рекорди
Со својот низок центар на гравитација, стабилна и динамична шасија, GT беше идеален за автоспорт. На пример, Conrero GT постигна бројни успеси во трките на издржливост на почетокот на 1970-тите години од минатиот век. Потоа, во 1971 година, д-р Георг фон Опел, внукот на основачот на компанијата, го претвори GT во електричен автомобил, кој достигна максимална брзина од околу 189 км/ч. и постави неколку светски рекорди.
И во јуни 1972 година, Opel направи дизелски мотор, кој постави два светски рекорди и 18 меѓународни рекорди во Дуденхофен. Максималната брзина од 197 км/ч. на над 1.000 метри беше сензација за дизел автомобили во тоа време. GT дизајнер Шнел се сеќава како дизел GT ја доби својата уште пониска форма: “Немавме голем буџет. Значи зедовме автомобил кој требаше да стане кабриолет и едноставно да го отсековме ветробранското стакло!”
Во 1969 година изгледаше како да се оствари сонот за обожавателите на топлес автомобили, кога Opel го прикажува Aero GT кабриолет со електричен преклопен заден прозорец и отстранлив покрив на саемот IAA во Франкфурт. За жал, автомобилот остана само дизајнерска студија.
Но, производствениот GT, сепак, ги возбуди купувачите до крајот на своето производство во 1973 година. Благодарение на перформансите, уникатниот дизајн и атрактивните цени, популарноста на GT ги надмина сите очекувања. Вкупното производство достигна 103.463 единици за само пет години. Не само европски, туку и северно-американски клиенти го сакаа радикалниот спортски автомобил на Opel, кој и денес има многу фанови на двете страни на Атлантикот. GT исто така покажува дека дизајнерите и инженерите на Opel во минатото имале “германска прецизност да ги исполнува скулпторските уметности”, дури и тогаш. Или како актер и GT возач Кен Дукен вели: “рекламирањето е погрешно – летањето не е поубаво!”