Според извештајот, 19.940 лица го загубиле животот во сообраќајни несреќи ширум ЕУ минатата година — што претставува намалување од 2% во однос на 2023 година. Иако тоа е чекор напред, напредокот кон целта на Унијата – преполовување на бројот на жртви до 2030 година и нивно целосно искоренување до 2050 – сè уште е бавен.
Шведска и Данска и во 2024 година остануваат земјите со најбезбедни патишта во Европската унија, покажуваат најновите податоци на Европската комисија за безбедност во сообраќајот.
Северот најбезбеден, Балканот меѓу поранливите
Шведска е повторно лидер, со 20 смртни случаи на еден милион жители, додека во Данска бројот изнесува 24. На другата страна од скалата се Романија (78) и Бугарија (74), кои и натаму имаат највисоки стапки на смртност на патиштата во ЕУ.
Во Хрватска, во 2024 година се евидентирани 239 загинати, што претставува 62 смртни случаи на милион жители — повеќе од европскиот просек.
Просечно, Европската унија бележи 45 смртни случаи на милион жители, што ја задржува меѓу регионите со најбезбедни патишта во светот.
Неколку земји забележале значителни подобрувања:
- Литванија – намалување на смртноста за 22%,
- Летонија – пад од 19%,
- Австрија – подобрување од 13%.
Овие резултати, според Комисијата, се должат на нови интервенции и мерки за подобрување на патната инфраструктура, контрола и едукација на возачите.
Иако повеќето членки бележат стабилизација или пад, неколку земји покажуваат зголемување на бројот на жртви.
Меѓу нив се Естонија, со раст од 15%, и Кипар, со 21% повеќе смртни случаи во однос на претходната година.
Прелиминарните податоци за првата половина од 2025 година покажуваат различни трендови низ земјите членки.
Додека Грција, Чешка, Романија и Словачка пријавуваат намалување на бројот на загинати, други држави се соочуваат со нови предизвици и раст на несреќи.
Повереникот за одржлив транспорт и туризам, Апостолос Цицикостас, изјави дека и покрај позитивните трендови, ситуацијата останува сериозна:
„Иако овие бројки покажуваат одреден напредок, зад секоја статистика стојат семејства и заедници кои страдаат. Фактот дека речиси 20.000 луѓе изгубиле животи на европските патишта е неприфатлив.“
Тој додаде дека Европската комисија ќе продолжи да ги поддржува земјите членки во напорите за зголемување на безбедноста на патиштата, но нагласи дека тоа е заедничка одговорност.
Иако Европа останува еден од најбезбедните региони во светот кога станува збор за сообраќај, извештајот уште еднаш потсетува дека патната безбедност бара постојано внимание, инвестиции и одговорност.
Шведска и Данска можат да бидат пример, но вистинската цел е – безбедност за сите, на секој пат.









