Голем проблем за дизелските мотори – има недостаток на важна компонента

ОБЈАВЕНО НА:

Недостатокот на AdBlue може негативно да влијае на товарниот транспорт и да има катастрофални ефекти врз економиите на неколку земји

Недостигот на суровини и моментално особено високите трошоци за енергија се повеќе влијаат на автомобилската индустрија и нејзините корисници. Останува проблемот со полупроводниците, а сега европските производители се соочуваат со недостиг на магнезиум, а со тоа и на алуминиум.

Во Украина го прекинаа производството на електрични кабли за автомобили и се покажа дека тие главно се произведуваат таму, како резултат на што производителите на автомобили еден по друг најавија прекин на производството во нивните погони.

Сега се наближува нов проблем: има недостиг на уреа за производство на течниот реагенс AdBlue, без кој не можат да работат многу модерни дизел мотори.
Бидејќи цените на бензинот веќе вртоглаво растат, многу производители на AdBlue најавија намалување на производството минатата есен. Истото се случи во средината на март 2022 година, непосредно по почетокот на војната во Украина.

AdBlue се користи за чистење на издувните гасови на дизел моторите. Современите дизел возила со SCR-Kat (селективна каталитичка редукција) вбризгуваат Adblue во протокот на издувните гасови и како резултат на реакцијата, азотните оксиди и амонијакот се претвораат во безопасен азот и водена пареа, со што се намалува содржината на азотни оксиди (NOx) во издувните гасови на дизел моторите за 90%.

Дизел автомобилот има посебен резервоар кој мора редовно да се полни со AdBlue. Автомобилот троши еден до два литри од овој реагенс на илјада километри. Кога нивото на течноста е ниско, вградениот компјутер издава низа предупредувања.

AdBlue е раствор кој се состои од 32,5% високо прочистена уреа и 67,5% деминерализирана вода. Уреата се произведува со хемиска реакција на амонијак и јаглерод диоксид. Компаниите за снабдување со хемикалии како BASF или SKW имаат потреба од природен гас за производство на амонијак.

Поради сегашните високи цени на природниот гас, компаниите го намалија производството на амонијак, во случајот со SKW, а некои целосно го прекинаа (од средината на август) бидејќи веќе не е економски исплатливо. И без амонијак производството на Adblue е невозможно.

Покрај тоа, проблемот не ги засега само автомобилите, туку и на многу градежни возила, па дури и на бродови им е потребен раствор на уреа за чистење на издувните гасови. AdBlue е исто така особено релевантен во секторот за камиони.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK