сабота, 25 ноември, 2025 година

ЕУ „вклучува трета брзина“: се подготвуваат мали електрични автомобили по 15.000 евра

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Европската унија подготвува нова, пофлексибилна регулаторна категорија за мали електрични автомобили, со цел цените да паднат во зоната 15–20 илјади евра. Планот треба да биде претставен во декември и практично отвора „брза лента“ за градски е-возила што нема да мора да ги исполнуваат истите, скапи барања како големите луксузни модели. Намерата е јасна: да се врати пристапниот градски автомобил – но овојпат на струја – и да се одговори на ценовниот притисок од кинеската конкуренција.

Според европскиот комесар за индустрија, новата меѓукатегорија ќе биде „мост“ меѓу ултрамалите квадрицикл (тип Citroеn Ami) и тешките премиум автомобили. Производителите веќе сигнализираат подготвеност: идејата ја поддржуваат големите групации, бидејќи досегашните многу строги правила практично ги „истераа“ евтините градски модели од пазарот. Сега се отвора простор да се роди нова генерација компактни, едноставни, безбедни и главно – многу поевтини електрични автомобили.

- Advertisement -

Европските брендови гледаат шанса да го скратат јазот со Кина, чиј ценовен хендикеп се проценува на 30% во корист на кинеските модели. Доколку регулативата се олесни, производството на градски е-возила во ЕУ повторно ќе стане исплатливо, што може да го забрза обновувањето на возниот парк и да им понуди реална алтернатива на купувачите кои не сакаат или не можат да платат 30–40 илјади евра за електричен автомобил.

Зошто ова е добра вест
Достапност: целна цена 15–20 илјади евра ја прави електричната мобилност достижна за многу повеќе купувачи.
Побрзо подмладување на возниот парк: повеќе нови, чисти возила = помалку емисии во градовите.
Европско производство: враќа смисла за локално склопување на мали модели; повеќе работа и помал увозен притисок.
Реални барања за мали автомобили: без „претерани“ скапи технологии што антипродуктивно ја креваа цената.
Конкуренција = подобра понуда: притисокот ќе донесе повеќе избор, поефикасни модели и подобра вредност за парите.

Ако Брисел го испорача пакетот во декември, 2026–2027 може да бидат годините кога повторно ќе видиме вистински достапни градски електрични автомобили „родени“ во Европа – конечно со цена што има смисла.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја