Агенцијата за животна средина на Европската унија во средата објави нови податоци кои покажуваат дека просечната емисија на CO2 на нови автомобили регистрирани во ЕУ и Велика Британија се зголеми втора година по ред достигнувајќи 120,8 г/км., што претставува зголемување од 2 грама.
Сега производителите на автомобили се предупредени дека мора да ги зголемат своите напори за исполнување на строги цели на емисиите или да се соочат со казни. Целта е да се намалат емисиите за 27 проценти во споредба со нивото на 2018 година, и целта за 2020 година е поставена на просечно 95 г/км. за нови автомобили.
„Производителите ќе треба да ја подобрат ефикасноста на горивото на нивната флота и да го забрзаат распоредувањето на возила со нула и ниска емисија“, велат од Европската комисија.
Зголемувањето на просечната емисија на нови автомобили, наводно, било предизвикано (претежно) од постојаната промена на дизел-гориво кон бензински автомобили, при што уделот на дизелските флоти се намалил за 9 проценти, пренесува Autonews Europe. Уште во 2018 година, 60 проценти од новите автомобили биле бензин, додека дизелите учествувале со 36 проценти.
Оваа промена во емисиите, исто така, се вели дека е под влијание на промените на потрошувачите, бидејќи купувачите почнаа да се одлучуваат за поголеми и потешки SUV-мотори со бензин.
„Новите регистрации на автомобили со нула и ниска емисија се зголемија во 2018 година, но претставуваа само околу 2 проценти од новите регистрации на автомобили, споредено со 1,5 проценти во 2017 година“, додаваат од Комисијата.
Намалувањето на емисијата на CO2 е еден од најголемите предизвици на ЕУ. Унијата сака да стане неутрална кон климата до 2050 година според својата амбициозна стратегија за зелени зделки. Комисијата во моментов разгледува уште построги цели за загадување на автомобилите и проширување на пазарот на јаглерод во регионот со цел да се покрие патниот транспорт.