Најавените пари доаѓаат од Европската комисија и Европската инвестициска банка (European Investment Bank – ЕIB) кои најавуваат вкупна инвестиција од 3 (три ) милијарди евра. Програмата InvestEu на Фондот за иновации (1 милијарда) ќе биде дополнета со 200 милиони евра, а дополнителни 1,8 милијарди евра ќе бидат посветени на „проширениот синџир на вредност“ на акумулаторите.
Од производство до рециклирање
Првата благајна ќе финансира „иновативни проекти долж европскиот синџир на вредност за производство на батерии“, како што се технологии за „производство на компоненти или техники за рециклирање“, со следните цели:
- „помагање на компаниите да го премостат јазот помеѓу фазата на истражување и развој и големата комерцијална дистрибуција;
- намалување на неуспесите на пазарот;
- искористување на јавните средства за мобилизирање приватни инвестиции;
- придонесе за создавање на иновативни и еластични синџири на снабдување за складирање енергија во Европа“
Кинескиот одговор
Иницијативата доаѓа откако товарен брод ја напушта Кина со речиси 5.000 електрични и plug-in хибридни автомобили кои пловат за Стариот континент.
Во меѓувреме, се чини дека кинеските производители се преуредуваат за да избегнат царини до 45,3% за увоз на целосно електрични возила во ЕУ.
Заобиколувањето на новите даноци ќе резултира со зголемено производство и испораки на хибридни автомобили, поштедени од притисокот од Брисел. Експертите интервјуирани од Reuters го проценуваат растот на извозот на хибридни автомобили на 20%.
Електрификацијата е неминовен процес и ЕУ го сваќа тоа, но се чини дека се вклучува во трката со мало задоцнување, во споредба со острата конкуренција од Кина..