Системите за информации и забава во возилата сѐ повеќе го одвлекуваат вниманието на возачите од патот, според сегашните анализи за безбедност на патиштата.
Трката меѓу производителите на автомобили за тоа кој ќе успее да привлече повеќе клиенти ги предизвикува да воведат нови и понови функции во автомобилите. Табла за управување на овие забавни функционалности станува примамлива за возачите не само од потрошувачот гледна точка, но и буквално, кога стојат зад воланот. Оваа технологија, сепак, сè повеќе ја влошува нивната концентрација на патот, предупредуваат експертите.
Истражувањето е направено од страна на тим на Универзитетот во Јута, каде на чело со професорот Дејвид Шраер научниците го истражувале влијанието на предметните информативни и забавни системи врз безбедноста на сообраќајот на патиштата. Новите податоци покажуваат дека бурниот развој на технологијата ги прави работите уште полоши, пренесува CNBC.
Една од причините за ова е тоа што системите кои вклучуваат социјални медиуми, мејлинг, разговор, опции за гледање видео стануваат сè пoсофистицирани и податливи. Како резултат на тоа, бројот на копчиња во некои автомобили достигнува десетици само на воланот и на контролната табла. Покрај тоа, постојат допирни и гласовни команди, можност за пишување, 3D огледала и многу повеќе.
Во одбрана, претставниците на автомобилската индустрија укажуваат дека новите системи се многу подобра алтернатива за возачите отколку одвлекувањата на мобилните телефони. Резултатите од направените тест-возење на новите автомобили во рамките на годинешното истражување покажуваат дека возачите на секој од нив го оттргнал вниманието од патот, за да го насочи кон системите за управување на технологијата во колата. Очигледно е дека производителите не работат доволно за да ги направат брзи и лесни за употреба.
Истражувачите оценувале 23 од 30 “со многу високо” или “високо” ниво во однос на вниманието што го бараат од возачите. Седум биле оценети како “умерени” и ниту еден не бил со “мало внимание”.
Најзагрижувачка активност е да се постави GPS навигацискиот систем, според истражувањето. Во просек, оваа акција трае 40 секунди за возачите. Во меѓувреме, се проценува дека доволно е некој да биде расеан само две секунди за да има ризикот од катастрофа. Според упатствата на Националната администрација за безбедност на патиштата во САД, на производителите на автомобили им се препорачува да ја блокираат способноста за програмирање на системот за навигација додека возите. Сепак, оваа опција беше достапна во 12 возила од вкупно 30 испитаници.
Експериментот покажува дека луѓето помалку се одвраќаат ако прават гласовни команди. Според авторите на студијата возачите треба да можат да ги користат информатичката и забавна технологија “само за легитимни вонредни или итни ситуации поврзани со целите на возење”. Тие се категорични дека производителите на автомобили треба да дизајнираат системите така што нивната употреба да не бара повеќе внимание отколку слушање на радио, на пример.
Во исто време, се повеќе и повеќе луѓе сакаат нови технологии во своите автомобили, дури 70 отсто. Само 24 отсто од нив веруваат дека технологијата е веќе на доволно високо ниво за да работи совршено.