Добро е да се знае: Како да се забележи дефект на амортизерите?

ОБЈАВЕНО НА:

Монтажата на суспензијата на тркалата претставува склоп на различни елементи чија основна задача е да ја пренесат силата на влечење на тркалото на каросеријата, како и да обезбедат сигурно управување со возилото со максимална можна удобност. За исправно функционирање на овој систем задолжени се низа на елементи кои се конзистентни. Безбедноста на возењето во голема мера зависи од ситуацијата на суспензијата, па затоа е потребно редовно да се прегледува и истрошените делови да бидат заменети.

Невообичаен звук (тропање) при преминување нерамнини е еден од сигурните знаци на оштетување на дел од суспензијата исто како и нерамномерната истрошеност на гумата. Кога ќе се воочат вакви појави, задолжително мора да се посети сервис за да може дефектот да се отстрани бидејќи во спротивно штетата ќе се зголеми, како и бројот на делови кои треба да бидат заменети.

Квалитетните делови со валидни гаранции со професионална инсталација овозможуваат долг работен век на целиот систем . Се препорачува да се провери состојбата на возилото, вклучувајќи го и системот на суспензија на секои 20.000 километри или еднаш годишно. Правилната суспензија значи и безбедно и удобно возење по најниска цена.

Еден од најпознатите делови на суспензијата е секако амортизерот, чија улога е да го забави и запре осцилирањето на целото возило во текот на возењето, а служи и како амортизер на изворите. Неправилната функција на амортизерот дозволува прекумерно осцилирање на целата суспензија со силно изразени амплитуди. Забавувањето и намалување на амплитудите е потребно за да се одрлжи удобноста на возењето и да се зголеми сигурноста. Амортизерот како склоп во функционална состојба би требал да го запре возилото во три чекори: подигање на тркалата, спуштање и друго кревање во средна позиција или во основната позиција кога возилото е во мирување. Сè друго предупредува на дефект на амортизерот.

Улогата на амортизерот е да одржува постојан контакт на тркалата со подлогата бидејќи во спротивно возилото се занесува и излетува од автопатот без оглед на квалитетот и ситуацијата на гумите. Доколку воочите претерано нишање на возилото, занесување во свиците, потскокнување на светлата, нестабилност при страничен ветер и нерамномерна потрошеност на гумите, голема е веројатноста амортизерите да се истрошени односно неисправни.

Дополнителна опасност за истрошените амортизери е тоа што е продолжен патот на кочење и порано се појавува воден клин или популарно наречен „аквапланинг“. Ако воочите и масло на телото на амортизерот, тоа е сигурно знак дека е потребнода ги замените амортизерите и без стручен преглед.

Амортизерите имаат генерално двегодишна гаранција но треба да се знае дека гаранцијата на самиот производ не се однесува на елементите во околината кои мораат да бидат исправни бидејќи во спротивно не се исполнети условите за долготрајна работа. Амортизерите секогаш се менуваат во двојка.

Како да воочите неисправност на амортизерите?

–Претерано нишање на возилото.

–Занесување во свиоците.

–Потскокнување на светлата.

–Нестабилнсот при страничен ветер.

–Нерамномерна истрошеност на гумите.

–Масло на телото на амортизерот.

Цел на амортизерите: Да ја забави и запре осцилацијата на целото возило додека возите.

Улога на амортизерите: Да се одржува постојан контакт на тркалата со асфалтот.

Неисправен амортизер: Прекумерно осцилирање на целата амортизација со силно изразени амплитуди.

Како самостојно да направите иницијална проверка на состојбата на амортизерите?
Занишајте го возилотот, а исправниот амортизер во само три нишања би требало да го смири возилото – сè друго предупредува на неисправен амортизер.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK