Европската подружница на американскиот производител на автомобили ќе има тешки денови пред себе. Експертите веруваат дека следната година, гасењето на Focus, еден од двата преостанати важни „стари“ модели, ќе ја доведе марката до сериозни проблеми и уште пониска позиција на европскиот пазар, каде што Ford забележа пад од 17,5 отсто.
Европската дивизија на Ford е, благо кажано, на несигурна почва. Компанијата веќе неколку години работи неуспешно за да се трансформира во бренд на електрични автомобили.
Но, не е целата вина кај аналитичарите и стратезите. Огромното мнозинство на производители беа принудени да ги редефинираат своите стратегии, особено кога Европската унија го одложи стандардот за емисии Еуро 7 за 2030 година. Сепак, Ford не е единствениот кој ја пропушти стратегијата со тоа што премногу се потпираше на најавената регулатива, туку за разлика од своите ривали, пребрзо се ослободи од старата гама на возила.
Ford е еден од јасните примери на бренд кој и оддаде почит на идејата дека продажбата на електрични автомобили ќе цвета. Брендот претходно преку ноќ се ослободи од сите поголеми модели, од Galaxy и S-Max до Mondeo, C-Max и Fiesta. Деновите се избројани за Focus, кој следната година заминува во пензија, а тоа е она што најмногу ја загрижува струката. Од класичните возила, за кои на пазарот во моментов има голем интерес, ќе останат само Kuga и Puma. Но, дали е тоа доволно за толку голем производител?
Кога ќе се повлече линијата во 2025 година, каталогот на Ford ќе биде повеќе од лош во споредба со конкуренцијата. Како претставници на моделите со мотори со внатрешно согорување остануваат Puma, Kuga, Bronco, Mustang и Tourneo, а ќе им се придружи новиот EcoSport, додека на електричната страна ќе бидат Mustang Mach-E и Explorer Electric, на кои наскоро ќе им се придружат од верзијата со батерии на Puma и новиот Capri. Марката потврди дека ќе продолжи да се потпира на plug-in хибриди за да постигне заштеди, но освен Kuga PHEV, која навистина е во чекор со конкуренцијата на пазарот, Ford нема адекватен друг plug-in хибрид. во својата понуда.
Продажбата на Ford во првиот квартал од оваа година забележа пад од 17,5 отсто, а со ограничена понуда на популарни модели ќе им биде многу тешко да го премостат периодот до следната деценија. Експертите сметаат дека е потребно сериозно да се размисли дали ударниот компакт навистина треба да се исклучи или неговиот животен век може да се продолжи со уште еден редизајн, популарно решение кое не бара големи инвестиции, а кое другите производители се повеќе го практикуваат.
Доколку во меѓувреме ѕвездите се усогласат и пазарот на електрични возила заземе нагорна траекторија, тогаш сликата ќе биде сосема поинаква. Но, работењето со само два клучни модели може да биде неизвесно и крајно ограничено на постигнување на продажните бројки и поранешниот статус што „европскиот“ Ford го уживаше на Стариот континент.
Извор: Seebiz