Дали возам пребрзо: Колку брзинометрите на автомобилите смеат да „мамат“?

ОБЈАВЕНО НА:

Веројатно и самите знаете дека брзинометрите на автoмобилите не се најпрецизните уреди на светот. За тоа има повеќе причини, а една од поважните е дека брзината на возилата главно ја мери брзината на движењето на тркалата.

Меречката грешка на брзинометарот е под влијание на големината на гумите и ефектот на навалување на патот: Заменувањето на гумата 175/70 R13 со гума 165 / 70R13 или обратно, го менува читањето на брзинометарот за 2,5%. Грешката се состои од грешка на брзинометарот и неговиот менувач, абење на гумите и притисокот во нив. Нискиот притисок го намалува радиусот на тркалање.

Гумите се често со различни димензии, ги менувате, се трошат и нивниот дијаметар не е секогаш ист. Поради тоа произведувачите ги програмираат границите на грешка, но тие секогаш мораат да бидат такви што брзинометарот покажува поголема вредност од вистинската.

На пример доколку возите 70 км/ч, а брзинометарот ви покажува 75 км/ч, никогаш нема да ви покажува 68 или 65 км/ч. Така произведувачите на автомобили се штитат од евентуални тужби после несреќите, но постојат и прописи кои сето тоа го регулираат. Обединетите нации – економската комисија за Европа (UNECE) пропиша дека брзинометрите на тестирање на автомобилите максимално покажуваат 10% + 4 км/ч поголема брзина од вистинската. Тоа конкретно значи дека на тестирањата можат да покажуваат максимално 92 км/ч, а автомобилот навистина вози 80 км/ч. Сè над 92 км/ч не е дозволено.

Откако возилото е сертификувано во реални патни услови се применува ново правило, а тоа е 10% + 6 км/ч за автомобили, автобуси, камиони и други господски возила односно 10% + 8 км/ч за мотоцикли и возила на три тркала кои се побрзи од 50 км/ч.

Едно истражување се занимаваше со грешки на брзинометрите на автомобилите на споменатиот пример: уредите на Daciа Duster dCi, Mazdа MX-5 2,0, BMW330i M Sport, Skoda Kodiaq 2,0 TDI и Seat Aroni 1,0 TSI при 80 км/ч покажувале вредност од 83 км/ч.

Инаку, електричниот брзинометар го има патентирано Хрватот Јосип Белушиќ.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK