Audi направи едно од најголемите освежувања „на средина од животниот циклус“, истовремено ажурирајќи пет важни модели: A5, Q5, A6, A6 e-tron и Q6 e-tron. Наместо класичен козметички рестилинг, промените задираат длабоко во динамиката, системите за асистенција, мултимедијата и начинот на кој патниците го доживуваат автомобилот.
Нов „dynamic plus“ режим – спортско однесување и контролирани дрифтови
Најгласна новина е воведувањето на новиот режим „dynamic plus“ кај спортските S5 и S6 e-tron. Во овој мод одзивот на гасот станува многу поостар, електронската стабилизација се префрла во спорт поставка, а автомобилот дозволува контролирано претерано завртување – дрифтови во рамки на безбедно сценарио.
Кај S5 тоа се постигнува преку quattro спорт диференцијал, додека S6 e-tron се потпира на електричниот quattro погон со многу брзо распределување на вртежниот момент меѓу тркалата.
Дополнително, новиот асистент за избор на режим автоматски ги приспособува поставките на автомобилот според стилот на возење и условите на патот.
Ефикасност кај електричните – забавување само со рекуперација
Електричните модели на PPE платформата (A6 e-tron и Q6 e-tron) добиваат значително подобрување во управувањето со енергијата. Сега можат да забавуваат до целосно запирање само преку рекуперација, без активирање на класичните сопирачки. Тоа носи многу помазно кочење, поголема ефикасност, повеќе повратена енергија во батеријата и помало абење на сопирачките.
Комплетот на системи за асистенција на возачот е сериозно надграден.
* Адаптивниот темпомат сега поддржува промена на лента иницирана од возачот на автопат – доволно е да се вклучи трепкач, а автомобилот самоуверено ја менува лентата кога условите го дозволуваат тоа.
* Напредното препознавање знаци во град дозволува автомобилот автоматски да ја прилагоди брзината, да препознае знаци „Stop“, предупредувања за лизгавост и правила на првенство врз основа на навигациски податоци.
* Опционалниот пакет Park Assist Pro е надграден: асистентот за движење наназад може да ја запамети последната траекторија од 50 метри, а функцијата „тренирано паркирање“ складира до пет сценарија за паркирање на приватен имот и ги изведува автономно. Додадена е и можност за влез во гаража инициран целосно од смартфон.
Нови дигитални Matrix LED фарови за A6
Audi A6 добива нова генерација дигитални Matrix LED фарови со micro-LED технологија. Тие не само што подобро го осветлуваат патот, туку можат и да проектираат симболи директно на асфалтот, како:
* стрелка ако возилото излегува од лентата
* симбол на мраз при ризик од лизгав пат
* светлосно „истакнување“ на пешаци во близина на патот
Фаровите нудат и три избирачки светлосни анимации при заклучување и отклучување, додека задните дигитални OLED 2.0 светла овозможуваат избор на светлосен потпис и динамични анимации.

Внатрешност – чекор назад од екраните, чекор напред во интуитивноста
Во кабината Audi прави интересен чекор назад кон физичките контроли: има нов мултифункционален волан и делумно враќање на физички копчиња на сметка на допирните површини. Целта е поинтуитивно ракување и помало отвлекување внимание од патот.
Сите модели ја добиваат новата филозофија на кориснички интерфејс веќе видена кај Q3 – поедноставени икони, почисти менија и појасна структура. Смартфонот сега може подлабоко да се интегрира: навигацијата, медиумите и повиците се прикажуваат не само на централниот MMI екран, туку и во виртуелната табла пред возачот и на дисплејот пред совозачот.
ChatGPT во автомобилот и 4K камера како фабрички „dashcam“
Гласовниот асистент Audi Assistant добива сериозна надградба со вграден ChatGPT. Системот ги анализира навиките на возачот и може да одговара на покомплексни прашања со контекст – на пример „истата пицерија кај езерото“ наместо точна адреса. Асистентот функционира и како мобилна канцеларија: чита и диктира е-пошта, пристапува до календар и помага во организација додека сте на пат.
Во основата на внатрешниот ретровизор е интегрирана 4K HDR видео камера која работи како фабрички „dashcam“. Таа снима широк агол со добра видливост и во тешки светлосни услови, а специјалната „event“ функција ги зачувува 30 секунди пред и по инцидент – при судир, нагло сопирање или рачно активирање. Сите видеа и податоци се чуваат локално на SD картичка, без да се испраќаат надвор од возилото.
„Атмосфери“, Power Nap и in-car gaming
Audi воведува и т.н. „experience worlds“ – подесени сценарија за атмосфера во кабината: Activating, Relaxing и Harmonizing. Тие во пакет ги менуваат амбиенталното осветлување, звуците, масажата и климата за да создадат енергизирачко или опуштено расположение за 10 до 20 минути, прилагодено на движењето на автомобилот. Кај електричните модели се додава и Power Nap режим – кратка „пауза за спиење“ за време на полнење, со затемнување, релаксирачки звук и удобни поставки на седиштата.
Во делот за забава, вградената продавница за апликации нуди игри како Asphalt Legends и Queen Rock Tour, а може да се поврзат Bluetooth контролери и безжични слушалки за совозачот да игра на патничкиот дисплеј без да го вознемирува возачот.

Од Audi порачуваат дека ова не е само рутинско „крпење“, туку демонстрација на долгорочната изводливост на двете главни платформи на брендот – електричната PPE и класичната PPC со мотори со внатрешно согорување. Наместо секогаш целосно нови генерации, производителот сака периодично да им дава на постојните модели големи, содржински освежувања со нова електроника, софтвер и безбедносни технологии.
Надградените A5, Q5, A6, A6 e-tron и Q6 e-tron во Европа ќе можат да се нарачаат од крајот на ноември, а содржината и тајмингот за другите пазари ќе варираат. За купувачите, тоа значи дека и постоечките платформи можат да донесат „нов автомобил“ – со повеќе динамика, безбедност и дигитални функционалности – без да се чека целосно нова генерација.









