Porsche повторно ја докажува својата генијалност. Германскиот производител поднесе патент за револуционерен W18 мотор – агрегат со 18 цилиндри, распоредени во три реда по шест, кој може да се прилагоди на различни конфигурации.
Да, добро прочитавте – девет, петнаесет или осумнаесет цилиндри во зависност од потребата! Овој уникатен дизајн ветува моќ, компактност и инженерска ефикасност, каква што ретко се гледа дури и во суперспортскиот свет.
За разлика од познатиот W16 мотор на Bugatti Chiron, кој користеше две тесни V8 конфигурации споени во еден блок, Porsche отиде чекор понатаму. Нивниот вистински W-мотор користи три реда класични цилиндри, поставени под агол околу една заедничка коленеста осовина.
Овој распоред овозможува:
* намалени загуби на воздух и триење,
* пооптимизиран проток на издувни гасови,
* постуден усис на воздух, што директно значи повеќе сила.
„Ладниот воздух значи поголема ефикасност и перформанси,“ стои во описот на патентот.
Интересно е што Porsche предвидува можност за турбополнeње на секој ред цилиндри посебно, што би значело тројно турбополнет W18 мотор – со должина слична на реден шестцилиндричен мотор.
Иако звучи како сон за автомобилските ентузијасти, реалноста е малку поразлична.
Porsche – како и повеќето производители – често поднесува патенти за заштита на интелектуална сопственост, без гаранција дека технологијата ќе стигне до производство.
Во документите нема детали за запремнина, моќност или намена, но секако – 18 цилиндри и три турбини не звучат како нешто скромно.
И покрај фокусот на електрификација, мотори со внатрешно согорување сè уште имаат свое место во иднината на Porsche.
Компанијата потврди дека новиот ултралуксузен SUV ќе биде хибрид, а не чист електричен модел. Исто така, 718 Cayman и Boxster ќе добијат нови бензински изведби.
W18 звучи како нешто од автомобилска научна фантастика – но со Porsche, ваквите идеи често стануваат реалност. Овој патент е потсетник дека, иако иднината е електрична, звуците на бензинските мотори сè уште не замолкнале.









