Европа е на крстопат – кинеските брендови како BYD добиваат сериозна предност, Tesla губи чекор, а европските производители се борат меѓу пазарниот притисок и регулативните цели.
Автомобилскиот пазар во Европа во јули 2025 доживеа најсилен раст во последните 12 месеци – со 5,9% зголемување на продажбите, односно 1,09 милиони нови автомобили. Главниот двигател на овој бум се електричните возила (EV), пред сè чисто батериските (BEV) и приклучните хибриди (PHEV).
И токму на овој бран, за прв пат, кинескиот производител BYD го престигна Tesla по продажби на електрични автомобили во Европа.
BYD расте, Tesla паѓа
Продажбите на BYD скокнаа за 225,3%, што му донесе 1,2% пазарен удел.
Истовремено, Tesla забележа пад од 40,2%, со што нејзиниот удел се намали на само 0,8%.
Ова е веќе седми последователен месец на пад на Tesla во Европа, што покажува дека конкуренцијата од Кина станува сериозен предизвик за компанијата на Илон Маск.
Електрифицираните автомобили сè поблиску до доминација
Според ACEA (Европската асоцијација на автомобилски производители), во јули речиси 60% од сите нови автомобили продадени во ЕУ биле електрифицирани – значителен пораст во однос на 51,1% пред една година.
Продажбите на BEV пораснаа за 39,1%, што е најголем скок од август 2023.
Продажбите на PHEV се зголемија за 56,9%, најсилен раст од почетокот на 2023 година.
Германија како мотор на растот
Најголем придонес има Германија, најсилниот автомобилски пазар во Европа:
+58% раст кај BEV
+83,6% раст кај PHEV
Вкупно +11,1% повеќе нови автомобили во однос на минатата година
И други пазари бележат позитивни резултати:
Шпанија +17,1%
Полска +16,5%
Австрија +31,6%
Сепак, некаде бројките паѓаат – Обединето Кралство (-5%), Франција (-7,7%) и Италија (-5,1%).
Иднината на индустријата: различни визии
И покрај рекордните продажби, европската автомобилска индустрија е загрижена. ACEA неодамна предупреди дека целта за 2035 година – целосна забрана за нови возила со мотори со внатрешно согорување – „веќе не е реална“.
Овој став покажува растечки јаз:
Потрошувачите брзо го прифаќаат електричниот тренд
Индустријата, пак, преку лобирање се обидува да го забави процесот









