Купувачите на Tesla не се задоволни затоа што нивните автомобили губат најмногу во цената кога ќе решат да ги продадат. Според iSeeCars, во просек, новите автомобили на Tesla чинат 36.514 долари во САД, а по само една година тие се амортизираат за 14.808 долари.
Но, кога брендот ја намалува цената на новиот автомобил, неговата вредност паѓа и тој модел автоматски чини помалку на половниот пазар. Тоа е она што се случи со Tesla во текот на изминатата година. Со секој пад на цената на новите Tesla, користените Tesla ја губат вредноста на половниот пазар, до тој степен што Tesla стана бренд кој најмногу опаѓа на половниот пазар.
Ова е заклучокот до кој дојде студијата iSeeCars по анализата на цените на повеќе од 1,8 милиони користени автомобили стари помеѓу 1 и 5 години продадени од февруари 2023 до февруари 2024 година.
Илон Маск сакаше да ги промени правилата на играта за продажба на автомобили. Тој сакаше да ги избегне посредниците, да се фокусира на директна продажба и да обезбеди продажба на што е можно повеќе нови автомобили со големи попусти. Таму влезе политиката за попуст. Она што се случи како резултат на тоа е дека користениот Tesla изгубил 28,9% од вредноста за една година.
Според iSeeCars, автомобилите на оваа компанија во просек чинат 36.514 долари во САД, а по само една година амортизираат за 14.808 долари. Alfa Romeo е на второто место на листата на брендови кои поевтинија. Автомобилите на италијанската компанија се девалвирани за 13,3 отсто. Тоа е многу, но далеку од Tesla, која ја губи вредноста три пати побрзо од Maserati, која е трета марка по пад на вредноста на користениот пазар со загуба од 9% од година во година.
Студијата носи и поопшти заклучоци кои ги надминуваат брендовите. Една од нив е дека цените на половните автомобили, генерално, полека паѓаат во последните 12 месеци. Друг заклучок е дека електричните автомобили предничат во падот на цените на половните возила. Цената на автомобилите генерално падна за 3,6% во 2023 година, додека цената на хибридите падна за 6,5%, а цената на електричните автомобили за 31,8%.
Од друга страна, има и такви кои на половни пазар чинат повеќе од пред една година. Предводи Porsche 718 Cayman, а потоа следат хибридните BMW Серија 5, Volvo S90, Porsche 718 Boxster и, затворајќи ги првите 5, BMW 4 Gran Coupé.