Веќе е и официјално: General Motors ќе биде, заедно со Cadillac, единаесеттиот тим на Формула 1 мрежата почнувајќи од сезоната 2026 година. Со ова се става крај на повеќемесечните преговори откако FIА им даде зелено светло на Американците да влезат во Гранд циркусот, по што следеше одговорот на самото првенство, кое беше повоздржано во однос на проектот.
Со овој договор, General Motors ќе се приклучи како тим на клиенти најпрво, во 2026 година, додека развива свои енергетски единици што ќе се користат од 2028 година. За да го направат тоа, тие ќе го користат проектот веќе создаден од Андрети Глобал (Andretti Global), со своите капацитети во Силверстоун како ‘рбетот, и со големи имиња во проектот. Истиот ден кога беше потврдена веста, беше објавено и доаѓањето на Роб Вајт, поранешен технички шеф на Renault.
Ф1 го потврди принципиелниот договор во соопштението: „Со плановите за континуиран раст на Формула 1 во Соединетите Држави, ние отсекогаш верувавме дека добредојде импресивен американски бренд како GM/Cadillac во мрежата, и General Motors како иден снабдувач на енергетски единици, може да донесе дополнителна вредност и интерес за спортот“, рече извршниот директор и претседател на Liberty Media, Грег Мафеи, кој ќе се повлече од функцијата.
„На раководството на General Motors и неговите партнери му заслужуваме значителен напредок во подготовката за влез во Формула 1. Со нетрпение очекуваме да продолжиме со процесот на аплицирање за тимот на GM/Cadillac да влезе во шампионатот во 2026 година.
Претседателот на GM, Марк Ројс, додаде: „Како врв на мотоспортот, Ф1 бара иновации и извонредност во своите најдобри. General Motors и Cadillac се почестени да се приклучат на врвната светска тркачка серија, а ние сме посветени да се натпреваруваме со страст и интегритет за да го подигнеме спортот за љубителите на трките ширум светот. Ова е глобална сцена за прикажување на инженерската експертиза и технолошкиот лидерство на GM на сосема ново ниво“.
На последната трка за Големата награда на Лас Вегас, Motorsport.com објави дека разговорите помеѓу General Motors, брендот зад проектот Andretti-Cadillac, и Формула 1 постигнале голем напредок кон влез во 2026 година. Овој пристап дојде по заминувањето на Мајкл Андрети од тимот што го носи неговото име, Andretti-Global. Поранешниот возач, кој првично ги водеше овие преговори со Светскиот шампионат, се повлече минатиот септември и го отстапи лидерството на извршниот директор на Групацијата 1001, Ден Товрис, кој прв соработуваше со компанијата по спонзорството од Гејнбриџ, една од нејзините подружници. Towris беше виден во падокот во Лас Вегас, каде што имаше дополнителни приоди.
General Motors соработуваше со Андрети откако легендарното семејство покажа јасен интерес за влез во Формула 1, исто како што се во другите шампионати како што се Индикар или Формула Е.
И покрај одобрението од Федерацијата предводена од Мохамед Бен Сулејем, Светското првенство го одби предлогот на комерцијални причини, наведувајќи дека нема да можат да бидат конкурентни на среден рок и дека, според тоа, нема да обезбедат доволна вредност и покрај тоа што Името Андрети подразбира. Семејството Андрети не го прифати овој одговор и започна кампања против Ф1, вклучително и вмешаност на американскиот Конгрес и Министерството за правда, што не му се допадна ниту на шампионатот ниту на неговите сопственици, Liberty Media.
Претседателот на FIА, Мохамед Бен Сулејем, рече дека раководното тело „целосно го поддржува“ овој најнов развој: „ General Motors е одличен светски бренд и моќен центар и работи со импресивни партнери. Целосно ги поддржувам напорите направени од FIА, Формула 1, ГМ и тимот за одржување на дијалогот и работа кон овој исход – начелен договор да се продолжи напред и да се донесе тим со брендот GM/Cadillac на гридот за 2026 година. Сите страни , вклучително и FIА, ќе продолжи да работи заедно за да обезбеди непречено напредување на процесот“.
И покрај првичниот притисок од Ф1, Andretti Global продолжи да ја гради својата Ф1 програма во својата фабрика во Силверстоун, ангажирајќи голем персонал и произведувајќи модел на тунел за ветер за да изгради болид според прописите од 2026 година.