недела, 25 декември, 2025 година

Најефективниот лек за аквапланинг

ОБЈАВЕНО НА:

СПОДЕЛИ:

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ НАПИСИ

Појавата на вода на патиштата секогаш може да биде проблем за автомобилите особено ако се работи за голема водена површина. Веќе се работи на изнаоѓање на решение, а како најдобро се споменуваат двојните гуми. Тоа важи особено за камионите.

Целта на нивната употреба кај камионите е сосема јасна, а се работи за поголема носивост.Четирите гуми на оската нормално издржуваат далеку поголем товар отколку само две. Здебелените гуми исто така наоѓаат употреба и во автомобилските спортови. Притоа користа од нив е востановена уште во 30-тите години на минатиот век, кога моќноста на тркачките болиди надминувањепе 500 коњски сили, па тенките тогашни гуми едноставно не можеа да го додржат автомобилот на патот.

- Advertisement -

Идејата на претприемачот Џери Јохан е сосема поинаква. Во 1978 година, бизнисменот од Чехословачка, Јарослав Вацлав Марија Јохан бега од Чехословачка и патува од Лозана кон Женева со својот Lotus Esprit Turbo. Врне пороен дожд и тој со мака го одржува суперавтомобилот на патот додека еден по еден го поминуваат далеку послабите „цитроени“ од моделот 2CV.

Тесните гуми на француските малкулитражни возила со леснотија се поврзуваат со слојот на вода на асфалтот додека широките на „лотусот“ буквално планираат над патот. Јохан се  прашува дали и посилните автомобили ќе можат да возат со потесни гуми. Џери има богато искуство со моторните спортови. Неговиот брат Франтишек е фабрички пилот на Jawa и победник во победител в мотоциклетното Гран при на Европа през 1948 г. Три години подоцна Јарослав бега на Запад минувајќи ја нелегално границата со Германија.

Стигнал во Гватемала и станува увозник за Porsche. Во 1953 година учествува на маратонот Carrera Panamericana и 1000-километарската трка во Буенос Аирес на покана на самиот Хуан-Мануел Фанџо.

Во 60-тите години Јарослав/Џери се враќа во Европа и живее во Швајцарија каде што се случува епизодата со Lotus наречена „Грдата патка“. Инвеститорот решава да експериментира и купуа неколку гуми за Citroen 2CV со ширина од едвај 125мм, нарачувајќи на француската фирма Gotti да му изработи специјални двојни бандажи и да го тестира својот изум на патот од Кан до Ница, оставајќи повеќе отколку задоволителен резултат.

Јохан експериментира и со други конфигурации. На задниот мост на својот Lotus монтира по четири гуми на секое тркало, а напред по три. Основал сопствена компанија Jerry Juhan Developments и успева да привлече интерес од страна на Goodyear, чиј истражувачки центар во Луксембург произвел искусна серија.

Двојните гуми успешно ги минале тестовите на на германскиот технички надзор (TÜV). Во Porsche се заинтригирани од идејата, а самиот Фери Порше монтира такви тркала на личната 928-ица. Двојните гуми имаат големи предности, од кои најважен е отпорот на аквапланингот. Тестовите покажуваат дека автомобилите со такви тркала реагираат многу помирно на одземањето на гас во кривина поради двата борда.

Тестовите покажуваат дека движење директно по тротоарот со воден слој од 1 сантиметар, двојните гуми дозволуваат брзина од 110 км/ч, додека обичните единечни тркала губат контакт при 98 км/ч. Разликата во кривина исто така е значителна, 85 спротив 92 км/ч. Експертите наведуваат дека двојките гуми се значително потивки од стандардните. За жал, сепак, тие носат повеќе вибрации од патот кон каросеријата. Друг додаток на двојните тркала е намалувањето на потребата од резервна гума. Американскиот партнер на Jerry Juhan Developments успева да го измине растојанието од Њујорк до Калифорнија со две пукнати гуми.

Идејата на Џери брзо станува популарна. Таквата конфигурација открива нови можности за фино подесување. Тогашниот шеф на Audi, Фердинанд Пиех предлага да се искористи различен состав на каучукова смеса за надворешната и внатрешната гума, различен притисок, различна шара… Јохан го продава патентот на компании како Avon и Yokohama, кое му носи 6 милиони канадски долари. На средината од 80-тите години италијанската компанија Speedline создава специјални тркала, дизајнирани за две гуми со отвори за два вентили. Сериоското производство на тесни гуми почнува.

За жал проектот се покажува како комерцијален неуспех. Производителите на автомобили не ја прифаќаат идејата, а високата цена на двојните гуми ги обесхрабрува потрошувачите. На средината на 80-тите години комплет од 15-инчни тркала JJD (бандажи и гуми) за Mercedes-Benz S-Klasse чини 4500 германски марки спроти 2000 за традиционалните. Јарослав Јохан умира во 2011 година, а неговата егзотична идеја е заборавена. Специјалните тркала за неговиот патент се појавуваат од време на време на различни аукции.

Идејата за двојни тркала инспирираше други идеи. На крајот на 80-тите години инженерот од Goodyear Сам Ландърс разработува гума со многу широк и длабок канал за одвод на водата по средината на шарите. Благодарение на врвниот квалитет на водата Aquatred стана прилично популарен во 90-тите години на минатиот век.

Instagram
FbMessenger
WhatsApp
RSS
Follow by Email
Copy link
URL has been copied successfully!

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Патувања

НАЈЧИТАНИ

Новитети

Магазин

Тест

Додатоци

Вози на струја