Продажбата на целосно електрични автомобили во Германија повторно се забрза во март, додека интересот за plug-in хибриди е во длабока рецесија, покажуваат новите податоци од федералната канцеларија за моторни возила.
Околу 44.100 нови автомобили на батерии излегоа на улиците во март, 28 отсто повеќе од 12 месеци претходно. Во исто време, продажбата порасна двојно побрзо отколку во февруари.
Во исто време, продажбата на plug-in хибриди, возила на бензин со дополнителна надворешна батерија за напојување, падна за речиси 39 отсто на годишно ниво, на 16.780 нови автомобили.
Аналитичарите тоа го објаснуваат со завршувањето на државните субвенции – Владата на крајот на годината ги намали субвенциите за намалените батерии на возилата и целосно ги укина за плагин-хибридите.
Затоа многумина побрзаа да купат е-автомобил во декември, па продажбата „забележително се намали на почетокот на годината“, вели Питер Фус од консултантската фирма EY, а „уделот на е-возилата во првиот квартал од 2023 година падна за четири отсто во споредба со минатата година, на само 20 отсто“.
Бројот на сите новорегистрирани возила во март достигна 381.361, околу 17 отсто повеќе од истиот период лани.
„И покрај ова, бројот на нови регистрации во првиот дел од годината остана далеку под долгорочниот просек“, рече Рајнхард Зирпел, претседател на Меѓународната асоцијација на производители на автомобили.
„Пазарот сега се одржува на сметка на голем број нереализирани нарачки“, а тоа може да се промени по вториот квартал, рече тој.
Фабриките за автомобили со месеци не можеа да ги реализираат сите нарачки бидејќи нивното производство беше забавено поради кризата со чипови.