BMW е подготвен да го преземе oдлучниот чекор. До крајот на оваа 2025 одина ќе го претстави првиот електричен автомобил базиран на платформата Neue Klasse. Како што сугерира името, ќе воведе нови технологии и ќе постави нови стандарди во однос на ефикасноста и перформансите.
Неколку месеци пред лансирањето, компанијата од Минхен почнува да ги открива техничките решенија кои ќе ја карактеризираат оваа идна палета на возила. За време на техничкиот ден организиран во фабриката Ландшут, фабрика на периферијата на Минхен која произведува секакви компоненти за фабрики ширум светот, главниот (но не само за тоа) разговор беше за моторите и батериите.
На секоја својата… цилиндрична наместо шриматични ќелии
Зборувајќи за голем скок напред, не можеме да не ја споменеме одлуката на BMW да премине од призматични ќелии (оние од петтата генерација) на цилиндрични ќелии (ќелии од шестата генерација што ќе бидат прифатени од автомобилите Neue Klasse).
Најпрво, потврдено е дека ќе доаѓаат во две големини. Кај седаните и спортските автомобили, компанијата ќе избере 4695 ќелии (46 mm во дијаметар и 95 mm во висина) за потенки батерии. За SUV моделите и поголеми автомобили, ќе претпочита 46120 ќелии со висина од 120 mm.
Без оглед на нивниот формат, новите ќелии ќе се користат за производство на батерии со внатрешна архитектура на ќелии. Во споредба со сегашните батерии, кои имаат средни модули, ова решение заштедува тежина додека ја зголемува густината на енергијата.
Повеќе перформанси, помалку трошоци
Усвојувањето на новите батерии ќе им овозможи на автомобилите Neue Klasse да ја зголемат вкупната ефикасност за 20%, а опсегот во просек за 30%. Дополнително, новите батерии ќе ја зголемат брзината на полнење за 30%. Додека чекаме да ја дознаеме дозволената влезна моќност на kW, BMW тврди дека 10-минутното застанување на станицата за полнење ќе овозможи досег до 300 km.
Во Минхен, фокусот не беше само на перформансите во строга смисла. Големиот напор на трите истражно – развојни центри посветени специјално на батериите (оној што ги проучува ќелиите, оној што ги проучува процесите и оној што се занимава со рециклирање) овозможи да се намалат компонентите и трошоците до 50%, како и количината на CO2 што се испушта за време на производството.

* Ефикасност: +20%
* Автономија: +30%
* Брзина на полнење: +30%
* Трошоци за производство: -50%.

Пазете се од Energy Master
За да се подобри ефикасноста, сите автомобили Neue Klasse, кои се првите „софтверски дефинирани “- автомобили на компанијата, ќе усвојат нов модул за електроника за напојување. Наречен BMW Energy Master, тој ги комбинира струјата од 400 до 800 волти, системот за ладење, напојувањето за вградениот електричен систем и самата контролна единица во една единица.
Дизајниран и произведен во куќата, Energy Master е опремен и со низа дијагностички услуги кои ја следат состојбата на полнење, здравјето, безбедноста и управувањето со температурата. Тој е прикачен на батеријата, но надворешен од неа (се наоѓа на задните седишта) за да ги олесни операциите за одржување и поправка.
Батеријата и Energy Master првично ќе се користат во Neue Klasse автомобилите на BMW, но во иднина би можеле да бидат прифатени и од моделите MINI или Rolls-Royce. Затоа компанијата сакаше да создаде исклучително флексибилни производи: така што тие се погодни за различни типови на автомобили. На пример, батериите во иднина би можеле да бидат опремени со ќелии со различен хемиски состав од моментално избраниот.

Две оски, два типа мотори
Секогаш барајќи ги најдобрите технологии за електричните автомобили на иднината, компанијата со седиште во Минхен нуди два различни типа на електрични мотори во Neue Klasse. Новата архитектура е дизајнирана да ги прими моделите со погон на две тркала (погон на задните тркала) и модели со погон на четири тркала.
Затоа, за погон одзади (на задната оска), се определи за електромотори EESM (EESM – externally excited synchronous motor – надворешно возбуден синхрон мотор), додека напред, каде што има такви, претпочита да монтира друга единица, од типот ASM (permanent magnet asynchronous motor -асинхрон мотор со постојан магнет). Ова ќе биде случај за сите електрични автомобили базирани на новата платформа, кои ќе имаат 1, 2, 3 или дури 4 мотори. Ова решение ќе овозможи достигнување на неверојатно високи нивоа на моќ и вртежен момент и ќе понуди голема слобода во управувањето со тракцијата, бидејќи ќе може директно да се контролира моќноста на секое тркало посебно.
Задните мотори, кои остануваат за сите намени и цели остануваат да преферираат „една брзина“, но исто така се опремени со механички систем способен да го менува односот на менувачот во зависност од брзината со која се движите за да ви овозможи секогаш да работите во оптимален опсег на брзина. Повторно, покрај подобрувањето во однос на моќноста, новите мотори гарантираат подобри перформанси во однос на ефикасноста.
– 40% загуби
– 20% од трошоците за производство
– 10% од тежината
Производство би требало да почне летово
Првиот автомобил што му припаѓа на Neue Klasse ќе започне да се произведува во август и ќе биде претставен, како што е соопштено, до крајот на годината. Тоа ќе биде електричен SUV со иста големина како и сегашниот X3. Во 2026 година ќе биде проследен со седан, исто така, со нула емисии во сегментот Series 3.
До летото, BMW ќе навлезе подлабоко во другите технички аспекти на оваа иновативна платформа, која вклучува двонасочно полнење и четири „Супермозоци“ одговорни за управување со целиот систем за информации и забава, како и за помош на возачот. Останува само да останеме во тек и да ги следиме нештата.









