Кризата во автоиндустријата ќе потрае… најмалку до 2023

ОБЈАВЕНО НА:

Традиционалните производители користат платформа за нови автомобили кои вклучуваат вградување на поголем аколичина на чипови од постарата генерација, што полека ги снемува од производство

Аналитичарите од „Роланд Бергер“ објавија оценка за краткорочните трендови во автомобилската индустрија, односно развојот на кризата со чиповите. На пазарот се разви системски јаз помеѓу понудата и побарувачката, поттикнат од структурните нерамнотежи и фундаменталните неусогласени во синџирот на снабдување. Надворешните шокови како пандемијата на коронавирус само ја влошија ситуацијата, оставајќи ги акциите на производителите на најниско ниво во последниве години.

Вкупната побарувачка за полупроводници расте за 17% годишно, во споредба со приближно годишно зголемување на производствениот капацитет од 6% помеѓу 2020 и 2022 година. Недостигот од снабдување најверојатно ќе трае најмалку до 2023 година.

Автомобилската индустрија е една од најтешко погодените. Автомобилите од традиционалните производители во голема мера се потпираат на постарата генерација на чипови. За жал, токму овие типови на чипови се најмногу погодени од намалената понуда.

Производителите на нови автомобили, како што е Tesla, користат нова генерација чипови кои се централизирани, помоќни и моментално немаат проблеми со снабдувањето со нив (овие чипови ги има и кај новите моќни компјутери).

Традиционалните производители, од друга страна, користат платформи за нови автомобили кои вклучуваат инсталирање на поголеми количини чипови од постарата генерација, кои полека исчезнуваат од производството. Очигледно и оние со нови генерации ќе мора да се префрлат на помодерен хардвер.

Сите производители на чипови ја зголемуваат својата инвестиција во нови полупроводници и нивното производство, така што повеќето производители на автомобили се препуштени на некаква ветровита бура.

Зголемувањето на производството на нови полупроводници исто така нема да ја реши кризата со снабдување на краток рок. За проширување на капацитетот е потребно време – три до четири години за да се изгради и зголеми капацитетот Како резултат на тоа, „Роланд Бергер“ не очекува да го ублажи недостигот на чипови од постарата генерација пред 2023 година.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK