Европскиот парламент ја одобри својата преговарачка позиција за правилата за загадување на Еуро 7, усвојувајќи став кој е помалку амбициозен од првичниот предлог по притисокот од државите и производителите на автомобили.
Европскиот парламент сега ќе започне трипартидни преговори за финалниот документ со Европската комисија и Европскиот совет, во кој се вклучени високи министри од земјите на ЕУ. Одобрувањето може да дојде веќе во 2024 година, а правилата ќе стапат на сила не порано од 2026 година за автомобилите и 2027 година за тешките возила.
Еуро 7 ќе го замени сегашниот стандард Еуро 6, кој ги регулира емисиите на загадувачки материи штетни по здравјето од автомобилите со мотори со внатрешно согорување. Комисијата, која ги подготвува законите на ЕУ, тврди дека здравствените придобивки ќе ги надминат трошоците.
Производителите на автомобили и земјите, вклучувајќи ги Италија и Чешка, тврдат дека првичните правила предложени од Комисијата би биле премногу скапи. Тие тврдат дека бидејќи ЕУ веќе има краен рок да ја прекине продажбата на нови автомобили што емитуваат CO2 во 2035 година, би било подобро да се фокусираат инвестициите на производство на електрични возила отколку на подобрување на влијанието на автомобилите со мотори со внатрешно согорување врз животната средина.
Во четвртокот, пратениците гласаа за задржување на предлогот на Комисијата за ограничување на емисиите од автомобилите, вклучително и азотни оксиди (NOx), честички и јаглерод моноксид. Овој предлог, објавен во ноември 2022 година, во суштина ги задржува ограничувањата на Еуро 6, но за прв пат вклучува и ограничувања на емисиите на честички од сопирачките и гумите.
Земјите од ЕУ, претставени од Советот, и пратениците во Парламентот се согласија да ги олабават правилата. Во септември, Советот гласаше за продолжување на поголемиот дел од постојните услови за тестирање Еуро 6 и ограничувања за емисија за автомобили и комбиња, иако тие ќе бидат пониски за автобусите и тешките возила.