Според шефот на Stellantis, индустријата би можела да има проблеми со снабдувањето со батерии околу 2025 и 2026 година
Автомобилската индустрија ќе се соочи со недостиг на батерии и суровини во наредните години додека преминува кон електрична мобилност, изјави извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес на конференцијата Future of Car 2022. Според него, индустријата би можела да доживее проблеми со снабдувањето со батерии околу 2025 и 2026 година.
„И ако нема недостиг на батерии, тогаш западниот свет ќе има значително потпирање на Азија. Ова е нешто што лесно можеме да го предвидиме“, изјави Таварес и дополнува.
„Стапката со која моментално секој го гради капацитетот за производство на батерии може да биде на границата за поддршка на пазарите кои брзо се движат на кои работиме“.
Според Карлос Таварес, снабдувањето со суровини, исто така, може да предизвика структурни проблеми во годините што доаѓаат, при што електричните возила тежат во просек 500 килограми повеќе од оние со термални мотори.
„Тоа значи многу екстракција на суровини, тоа значи евентуален недостиг на суровини, тоа значи евентуални геополитички ризици“, вели Карлос Таварес. „Можеби не ни се допаѓа начинот на кој овие суровини ќе се набавуваат за неколку години“.
Карлос Таварес, исто така рече дека производителите на автомобили се подготвени да „нудат“ електрични возила на батерии на пазарот, но предупреди на недостигот на видливост од компаниите и регулаторите за импликациите од долгорочната транзиција.
„Кој ќе биде следниот чекор? Каде е чистата енергија? Каде е инфраструктурата за полнење? Каде се суровините? Каде се геополитичките ризици поврзани со снабдувањето со овие суровини? на оваа трансформација?