Produktion des VW ID 3 am 08.06.2021 in Glaeserne Manufaktur von Vokswagen in Dresden . Foto: Oliver Killig

Германија и Италија се закануваат дека ќе ја блокираат забраната за моторите со внатрешно согорување од 2035 година

ОБЈАВЕНО НА:

Германија и Италија бараат од извршните власти на ЕУ да донесат одлука со која ќе се изземат од забраната возилата што можат да користат климатски неутрални синтетички горива. И Полска и Унгарија испраќаат сигнали против одлуката производителите на автомобили да достигнат нула емисии до 2035 година.

Земјите-членки на ЕУ начелно ја прифатија одлуката, но Германија успеа да најде „дупка“ во законот, според која ЕУ се обврза да ги изземе возилата од забраната што користат гориво што не испушта CO2.

Министерот за транспорт на Германија, Фолкер Висинг, вели дека Комисијата не дала предлог, поради што Владата во Берлин не може да даде поддршка за поширокиот план на конечното гласање во Владата на ЕУ, кое е закажано за 7 март оваа година.

„Потребни ни се е-горива бидејќи нема алтернатива ако сакаме да управуваме со нашиот возен парк на климатски неутрален начин“, рече Висинг во интервју за јавниот радиодифузен сервис АРД. „Секој кој е сериозен за климатско неутрална мобилност мора да ги држи отворени сите технолошки опции и да ги користи“, додаде тој.

„Не ја разбирам оваа борба против автомобилите и зошто луѓето сакаат да забранат некои технологии. Германската автомобилска индустрија сочинува приближно 5 проценти од националната економија и вработува повеќе од 800.000 луѓе. Секторот опфаќа голем број специјализирани производители на делови кои развиле повеќе од еден век снабдувајќи ги производителите на автомобили, вклучувајќи ги BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen, со компоненти за нивните автомобили со мотори со внатрешно согорување. ACEA, европската автомобилска лоби група, рече дека „внимателно“ ги следи дискусиите за забраната и е уверена дека законодавниот процес ќе го преземе својот тек.

Портпаролот на ЕУ рече дека преминувањето на возила со нула емисија е апсолутно неопходно за да се исполни целта на блокот да ги намали емисиите за 55 отсто до крајот на деценијата – на патот кон климатска неутралност до средината на векот.

Патниот транспорт е еден од најинтензивните јаглеродни сектори во ЕУ, кој произведува околу една петтина од емисиите на Унијата. Додека продажбата на електрични автомобили расте, загриженоста за нерамномерното време на полнење и релативно високата цена на електричните возила не исчезна, а извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес, предупредува на длабоки потреси доколку потрошувачите веќе немаат пристап до возила со поволни цени. ЕВ се помалку сложени за производство, што доведува до намалување на работните места.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK