24Auto во Шпанија: Ја возевме Mazda CX-30 со револуционерниот мотор Skyactiv-X

ОБЈАВЕНО НА:

Mazda реши да не учествува на саемот во Франкфурт, и во тој период имаше и европска премиера и тест возење на моделот во Шпанија, во околината на Барселона и Жирона. Не дочека дожд, а ако веруваме на традицијата тогаш тоа значи и бериќет. Првите километри покажаа дека тоа е модел што сигурно ќе ги задоволи потребите на купувачите, ако бараат атрактивен, компактен, прилично простран, парктичен, но и агилен автомобил за живот во град.

По лансирањето на новата Mazda3, сега Mazda CX-30 е вториот модел во следната генерација на компанијата. Компактниот SUV влегува во нов сегмент на пазарот за Mazda. Сегментот на компактните кросовери базирани на платформата на возилата од Ц сегментот многу брзо расте, а Mazda тоа сака да го искористи.
Со должина од 4.395 мм, ширина 1.795 мм, висина 1,540 мм и со меѓуоскино растојание од 2.655 мм, новата Mazda CX-30 се позиционира помеѓу Mazda CX-3 и долгогодишната и популарна Mazda CX-5, исполнувајќи ги барањата на клиенти кои сакаат да ги комбинираат компактните, урбано-пријателски димензии на помалиот со просторот и практичноста на поголемиот модел.

Првично требало да го има името Mazda CX-4, но бидејќи истото име веќе се користи морале да смислат нешто ново. Така настанало името CX-30. И со овој модел Mazda очекува во Европа до март 2020 година да има испорачано 35.000 возила, покажувајќи дека токму Европа е пазарот за кој е наменет автомобилот.

Новата Mazda CX-30 ги прикажува најновите случувања во дизајнерскиот јазик на компанијата, наречен Kodo. И покрај тоа што ја задржува целата виталност на оригиналниот концепт „Душата на движењето“ на Кодо, сега има за цел поголем стил на престиж преку елеганцијата и строгоста на минимализмот, помалку или повеќе естетска инспирирана од најчистите традиции на јапонската уметност и убавината на просторот помеѓу предметите.

ДЕВЕТ БОИ НА КАРОСЕРИЈА
Кога ќе ги видите темно лакираните 16 и 18 инчни металик бандажи изгледот е атрактиване. На располагање имате девет бои на каросеријата: Soul црвена Crystal, Machine сива, новата Polymetal сива, Snowflake бела со перла ефект, Titanium Flash Mica, Jet црна Mica, Deep Crystal сина Mica, Arctic бела и Sonic сребрена металик. И секоја изгледа интересна и привлечна на свој начин.

Дизајнот се заснова на новиот дизајнерски јазик наречен „Charge and Relase”, односно „набој и опуштање“ што соединува три клучни фактори на Кодо дизјанот, а тоа се Yohaku – убавината на празниот простор, Sori – Линии за стабилноста и рамнотежа, и Utsoroi – игра на светслоста и сенката.

Предните и задни светла со елегантен дизјан содржат ЛЕД елементи, а ЛЕД покажувачите на насоката имаат нов потпис што почнува со цел асила, а потоа постепено слабее со постојано трепкање. Целокупниот дизјан претставува спој на уметнички дела и силно чувство на динамичност.

ВНАТРЕШНОСТ – ЕЛЕГАНТНА, ЕДНОСТАВНА И СЕ НА ДОФАТ
Во внатрешноста има многу простор како за главата, така и за рамената и за нозете на патниците. Влегувањето и излегувањето од возилото е лесно дури и за покрупните патници. Mazda CX-30 има багажник од 430 литри, а ширина од 1.030 мм. Висината на основата за товарање е 731 мм. што овозможува лесно таварање и растовар на багажот. Ако избрете подобар пакет на опрема, CX-30 ќе има електрична врата. Затворање на копче.

Кога станува збор за ентериерот, тој е фокусиран на возачот и ве тера да се чувствувате како да сте во кокпит во кој сè е посветено на вас и е поставено логично и на дофат на вашите прсти. Централната конзола има добро поставена рачка на менувачот, а има држачи за чаши и одредени копчиња, прегради и потпирач за рака под што е USB-портата што ја имате и на таблата веднаш под контролите за климатизација.

Внатрешноста е изработена од квалитетни материјали и не содржи премногу тврда пластика, а достапна е во две палети на бои, кафеава и сина боја. Браун е комбиниран со црна или бела кожа, а оваа перфорирана кожа открива кафеава обвивка однатре. Палетата во сина боја доаѓа со тапацир Гриж или црна ткаенина.

ТЕХНОЛОГИЈА НА ПРЕТЕК 
Компактниот кросовер на Mazda е богат со технологија. Проекциски хед-ап дисплеј HMI Avtice Driving Display и комбинацијата на аналогни индикатори и дигиталните дисплеи покажуваат важни информации на многу јасен и едноставен начин CX-30 доаѓа со централен екран од 8,8 инчи кој едноставно го контролира ротирачкиот контролер кој исто така реагира на притисок. Системот Mazda Connect е значително надграден и е уште поедноставен и побезбеден за употреба, и побрз и со повисок квалитет. Исто така, поддржува системи на Apple Car Play и Android Auto.

Клиентите можат да избираат помеѓу два аудио системи, стандардниот триканален Mazda Harmonics Acoustics систем со осум звучници кој е повеќе од добар, и одличниот систем на Bose со 12 звучници, BoseCenterPoint, BassMatch и AudioPilot технологија, или прилагодено аудио за помоќен бас и супериорен квалитет на звукот.

Возењето во CX-30 може да биде динамично, спортско и забавно, но од друга страна, мирно, тивко, смирувачко и релаксирачко, сето тоа зависи од тоа колку сте расположени и атмосфера што ја создавате во вашето возило, или режимот за возење што ќе го изберете.
Она што е сигурно е фактот дека станува збор за навистина удобен компактен кросовер со цврста изолација на бучава, вибрации и други непријатни звуци.
Удобното, стабилно и безбедно возење е засилено со системот за контрола на G-Vectoring Control системот кој го прилагодува вртежниот момент на моторот како одговор на вртењето на воланот и го контролира странично и надолжно забрзување на Г-силата, со што се оптимизираат вертикалните оптоварувања на секое тркало при влегување во свиок. Столбовите се дизајнирани да дадат добар преглед на околината, а како помошни системи има камери и сензори за паркирање, така што паркирањето е лесна задача за дури и помалку вештите возачи.

БЕНЗИН, ДИЗЕЛ – SKAYACTIV X
Mazda CX-30 е достапен во дури 67 варијанти, клиентите можат да изберат од три мотори, дизелскиот моторот Skyactiv-D116 и бензински Skyactiv-G122 и Skyactiv-X180. Сите три мотори можат да бидат со 6-брзински мануелни и автоматски менувачи, но исто така и со преден и погон на четири тркала.

Skyactiv -G 2.0 четирицилиндерски бензински мотор испорачува 122 КС со 6.000 вртежи во минута и максимален вртежен момент од 213 Nm при 4.000 вртежи во минута. Стандардно е опремен со Mazda M Hybrid 24-волтен mild хибриден систем и систем за деактивирање на цилиндрите за да испорача просечна потрошувачка на гориво до 5,3 л / 100 км (WLTP).

Skyactiv-D 1.8 четирицилиндерски турбодизел е уште поекономичен, со WLTP рејтинг до 4,1 л / 100 км и 135 г/км CO2. „Нафташот“ испорачува 116 КС при 4.000 вртежи во минута и 270 Nm вртежен момент при 1.600-2.600 вртежи во минута.

И Skyactiv-X 2.0-литарскиот бензински мотор кој користи SPCCI технологија во комбинација со Mazda M Hybrid системот, ветува дека ќе ја комбинира дизел ефикасноста и вртежниот момент со линеарен одговор и повисоки вртежи во минута типични за бензински мотор .
Овој револуционерен 2,0-литарски Skyactiv-X мотор кој нуди 180 коњски сили и 224 Nm вртежен момент, е првиот бензински мотор во светот што ќе го искористи палењето на компресија како оној во дизел мотор. Работата на овој мотор се заснова на употреба на слаба мешавина на воздух и гориво, со што се намалува потрошувачката на гориво и емисијата на CO2. Оваа мешавина содржи малку гориво, два до три пати помалку од конвенционалните бензински мотори кои не можеа да се запалат ниту со оваа смеса.
Mazda веќе користи високи стапки на компресија во бензинските мотори за да ја намали потрошувачката на гориво, што резултира во идеја да се зголеми односот на компресија и да се компресира горивото, што е како што функционираат денешните дизелски мотори. Многу производители го пробале ова, но Mazda успеала со својот метод за контрола на сузбивање на искрата (процес SPCCI), кој му овозможува на моторот непречено да се префрли од конвенционалното согорување во палење на компресија со примена на искра за да ги започне и двете согорувања на различни начини.
Потрошувачката на гориво е за 20 проценти пониска од моторот Skyactiv-G, а емисијата на СО2 е намалена. Благодарение на процесот SPCCI, Mazda успеа да ги комбинира придобивките од бензинот и дизелот, високата моќност, доброто забрзување и факторите на животната средина.

ЗА ОПРЕМА НЕМОЈТЕ ДА РАЗМИСЛУВАТЕ – ИМА СЕ
CX-30 е богато опремен со системи за безбедност и помошни системи. Сериските системи вклучуваат систем за помош при сопирачките, управување со долгите светла, надгледување на мртов агол, предупредување за страничен сообраќај позади, систем за предупредување за излегување од лента, систем за задржување во лентата за возила, систем за препознавање сообраќајни знаци, интелигентен ограничувач на брзината, систем за тревога за возачот за замор. Како опција може да се добие и систем за контрола на возачот, систем за помош при метеж на автопат, систем за надзор на околината од 360 степени, прилагодливи LED предни светла, систем за помош на сопирачките и систем за помош при сопирање во ситуации кога возилото се приближува странично од задните агли.

Кросоверот има предни воздушни перничиња, воздушни завеси, воздушни перничиња од предната страна и воздушно перниче за колената на возачот. Mazda посочува дека предните седишта се исто така дизајнирани за да ги ублажат барем можните повреди на вратот, а дизајнерските решенија се дизајнирани и за заштита на пешаците.

Ако сакате и вие да ја испробате новата Mazda CX-30 тоа можете да го сторите во продажниот салон во Скопје, на улица Скупи број 12.