Оние што се жалат за тоа колку станаа скапи новите автомобили, се чини дека се во право, што е докажано со директна споредба на просечните цени на ценовниците во Европа. Во извештајот на германската веб-страница Automobilwoche се сугерира дека просечната цена на моделите на C-сегментот во Европа пораснала за цели 63 проценти од 2002 до 2020 година, додека возилата на Б-Сегмент забележале раст од 59 проценти во истиот период.
Ова може да се припише на повеќе технолошка и безбедносна опрема што се наоѓа во модерните возила, електрификација, а исто така и поради преференциите на купувачите за поскапи нивоа на опрема.
Според податоците на Jato Dynamics, просечната цена на хечбек од Ц-Сегмент (Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Corolla, VW Golf итн.) порасна од 18.400 евра во 2002 година на речиси 30.000 евра во 2020 година, што е зголемување за 63 проценти. Ако ги исклучиме електрифицираните возила, цените на возилата со мотори со внатрешно согорување пораснало за 53 проценти во истиот период.
Иако зголемувањето е доста значајно, не ја зема предвид инфлацијата. Користејќи калкулатор за инфлација, откриено е дека 18.400 евра во 2002 година се преведува на околу 24.756 евра од 2020 година. Сепак, тоа е 21 проценти зголемување на просечната цена на компактен автомобил, што може да се припише на голем број фактори.
Трошоците за развој на модерните возила се поголеми отколку порано пред две децении. Производителите на автомобили се обидуваат напорно да ги почитуваат строгите прописи за емисија на штетни гасови, создавајќи почисти мотори и додавајќи електрификација. Ако додадете софтвер и хардвер потребни за сите инфозабавни и системи, вклучувајќи голем број сензори и камери, можете да видите зошто цените на новите автомобили постојано се зголемуваат.
Друг важен фактор е дека луѓето се повеќе склони да купуваат поскапи варијанти на секој модел во споредба со минатото. Jato Dynamics сугерира дека широката употреба на лизингот ги прави нивоата на добро специфицирани и попривлечни за корисниците на лизинг, бидејќи дополнителните карактеристики претставуваат само мала разлика во нивните месечни плаќања.
Ако се погледне бестселерот VW Golf, неговата просечна цена се зголеми за 22 проценти помеѓу 2002-2010 година, и за дополнителни 37 проценти во периодот 2010-2020 година. Тука треба да ги земеме предвид благите-хибридни и plug-in хибридните верзии на Golf кои се продаваат доста добро, и заедно со моделите од високата класа (R-Line) и бројните варијанти на изведба (GTI, GTD, GTE, GTI Clubsport, R) придонесуваат за зголемена просечна цена.
Во однос на помалиот сегмент на супермини (Б-сегмент), цените исто така се зголемуваат на сличен начин. Севкупно, возилата од сегментот Б (VW Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, Toyota Yaris, Renault Clio, итн.) Поскапеа за 59 проценти од просечната цена од 13.000 евра во 2002 година до просечната цена од 21.000 евра во 2020 година. На пример, за популарното VW Polo, неговата просечна цена во Германија се зголеми за 18 проценти помеѓу 2002-2010 година и за 35 проценти помеѓу 2010-2020 година.
Со оглед на тоа што за неколку години автомобилите со погон на ICE постепено ќе бидат исфрлени, се очекува зголемувањето на просечните цени на автомобилите да продолжи некое време. Според неодамнешните прогнози, BEV ќе бидат поевтини од возилата со погон на ICE во Европа веќе во 2027 година благодарение на економичноста на обемот и очекуваната пониска цена на батериите.