Пораз за екологијата! Транспортните емисии во ЕУ зголемени за 24 отсто

ОБЈАВЕНО НА:

И покрај климатските политики, според Европската агенција за животна средина, емисиите на CO2 од транспортот се зголемени за 24% во последните 30 години

На 11 ноември, Европската агенција за животна средина (ЕЕА) објави детални податоци за емисиите на CO2 во ЕУ, фокусирајќи се на секторите и земјите. Податоците, исто така, покажаа проекции за идниот развој на климатските мерки во регионот.

Еден многу клучен резултат од анализата е дека, иако емисиите на јаглерод од повеќето сектори се значително намалени за повеќето сектори, тие се зголемија во транспортниот сектор во просек за 24% во 2019 година. Имено, податоците го покриваат периодот помеѓу 1990 и 2020 година , кога за време на заклучувањето на пандемијата многу сектори забележаа драматично намалување на емисиите.

Згора на ова, Австрискиот автомобилски клуб (Verkehrsklubs Österreich) објави анализа на транспортните емисии по глава на жител по земја врз основа на податоците на ЕЕА за 2020 година. Тие се пресметуваат со користење на вкупната количина на гориво купено во дадена земја.

Според нивната публикација, земја со највисоки емисии по глава на жител од транспортот е Луксембург со импресивни 7.355 килограми CO2 по глава на жител. Просекот на ЕУ 27 е 1.545 килограми. На другата страна од спектарот најниско количество има Романија со 925 килограми, потоа Малта со 970 и Словачка со 1.250.

Според податоците на Евростат за 2019 година, Луксембург е земја во ЕУ со највисока стапка на сопственост на автомобили по жител, со 681 автомобил на 1.000 луѓе. Овие податоци може да бидат донекаде релевантни за да се објасни зошто Обединетото кралство има толку висок сооднос на CO2 по глава на жител.

Меѓутоа, во истата публикација, Евростат ја стави Италија на второ место со 666 автомобили на 1.000 луѓе. Покрај тоа, луксембуршките власти се обидоа да воведат политики за намалување на патувањата со автомобил, вклучително и бесплатен јавен превоз во земјата.

Исто така, поради големиот број на прекугранични работници, тие започнаа бесплатен прекуграничен јавен транспортен систем кој стигнува до соседна Франција на почетокот на 2022 година. Сепак, се чини дека емисиите остануваат високи.

Комплетна листа на земји во ЕУ по емисии од транспортниот сектор

Еве список на ЕУ 27 според емисиите од транспортот, од истражувањето на Австрискиот автомобилски клуб:

Луксембург: 7.355 килограми CO2 по глава на жител;
Австрија: 2.300 кг
Словенија: 2.180 кг;
Литванија: 2.110 кг;
Ирска: 1.930 кг;
Данска: 1.930 кг;
Белгија: 1.795 кг;
Финска: 1.785 кг;
Германија: 1.720 кг;
Естонија: 1.655 кг;
Полска: 1.645 кг;
Чешка: 1.625 кг;
Летонија: 1.595 кг;
Кипар: 1.565 кг;
Франција: 1.550 кг;
Шпанија: 1.480 кг;
Холандија: 1.455 кг;
Хрватска: 1.435 кг;
Португалија: 1.390 кг;
Шведска: 1.355 кг;
Бугарија: 1.335 кг;
Италија: 1.330 кг;
Унгарија: 1.270 кг;
Грција: 1.255 кг;
Словачка: 1.250 кг;
Малта: 970 кг;
Романија: 925 кг.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK