Зошто ниските вртежи на моторот се штетни како и високите?

ОБЈАВЕНО НА:

Многу возачи од незнаење, лоши предрасуди или сакање да „заштедат“ возат со прениски вртежи иако со тоа се отежнува подмачкувањето или ладењето, се зголемуваат штетните вибрации и се скратува векот на моторот.

Тоа е особено штетно при големо оптоварување (качување и нагло забрзување, посебно на преполн автомобил) кога е подобро мотор да има повеќе вртежи.

Кај бензинците најповолниот опсег е меѓу 2000 и 4000 вртежи во минута, а кај дизел меѓу 1800 и 3000 вртежи во минута. Моторот тогаш најдобро влече и најмалку троши, оптоварувањето е најмало и обезбедува добро подмачкување и ладење.

Новите автомобили на инструмент таблата имаат „еколошки“ покажувач, кој препорачува менување во степен повеќе, понекогаш и само при 1500-1600 вртежи во минута. Тоа не е добро да се направи низ брдо, автомобилот е целосно оптоварен или моторот не е добро загреан.

Во секој случај не е добро нагло да се забрзува од ниски вртежи. Имено, во моторот се развиваат инерциски сили и сили на гасовите. Првите се последица на вртежите, делумно и на клиповите како и осцилаторното вртење на клуповите, а вторите се должат на согорувањето во цилиндрите.

Една, повеќе или помалку, ги поништуваат другите односно ја балансираат работата на моторот. Ако при ниски вртежи нагло стиснете на гаста, инерциските сили остануваа исти односно благо се зголемуваат, а силите на гасовите нагло пораснуваат.

Доаѓа до дебаланс и се зголемуа оптоварувањето на ракавот во лежиштето, кој тогаш се поместува во централната (симетрична) положба и се вклопува во долниот дел на лежиштето. Поради недоволен хидродинамичен притисок маслото гори, доаѓа до „суво триење“ и се зголемува абењето.

Состојбата се влошува со зголемените вибрации, вибрациите на моторот при ниска брзина на вртежи. Значи, може да се вози при ниски вртежи на моторот, но само ако автомобилот „крстари“ на рамна патека и низ брзо основно потполно е оптоварен. Сепак, ако сакате нагло да забрзате или да дојдете до низ брзо, тогаш менувајте брзини пониско. Не се добри ниту превисоките, ниту прениските вртежи и најдобро е да возите во среден режин на работа на моторот.

При високи брзини вртежите нагло растат, а инерциската сила ги зголемува триењето и трошењето. Кај ниските вртежи, моторот засилено вибрира, во лизгачките лежишта тешко е да се подмачкува, а проблемот е во ладењето.

Исто така ова важи и за атмосферските и турбо компресивни мотори, а турирањето е штетно и за турбините.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK