За да избегнете скапи дефекти, после зима направете ги овие работи

ОБЈАВЕНО НА:

Иако се уште во некои предели може да ве изненади снегот, официјално, па и календарски зимата е веќе минато. Деновиве се последните студени денови, а според метеоролозите настапува топол период. А тоа значи време е (ако веќе не сте го направиле тоа) за проверка и подготовка на возилото за топлиот период што следи.

После зимата, автомобилот задолжително мора да биде прегледан. Најлесниот начин е проверката да се направи во овластен сервис, но доколку самите го познавате автомобилот, можете да процените за кои делови е потребна рака на професионалец.

Кои слаби точки поради зимата би требале да го привлечат вашето внимание?

1.Перење
Парадоксално, сепак една од најголемите пречки воопшто не е снегот, туку она што би требало да го стопи. Солта може да продре каде било. Како е можно никој досега да не измисли средство за топење на тињата кое е понеутрално за возилата. Значи, доколку не сакате вашиот автомобил да го изложите на разорните ефекти на корозијата, ќе биде потребно темелно перење за да се вклопите во остатоците од солта и песокот. Во таа цел најдобро е да се крене автомобилот и да се користи топла вода и детергент за темелно перење на шасијата, посебно на лаковите на тркалата, кочниците и сите агли во кои може да се чува солта. Некои механичари не препорачауваат перење на моторот, особено доколку е прицврстен на цврсто поставена плоча. Доколку тоа не биде направено правилно може да се оштети прилично скапата електроника.

Внатрешноста исто така вредна за внимание. Може ли таква тривијална активност како што е чистењето на внатрешноста да има значително влијание на работата на автомобилот? Има и поголема е отколку што се мисли. Пред сè, мора да се решите од работите подготвени за во зима. Лопатче, средства за одмрзнување, стругалка повеќе нема да биде потребна. Ќе се добие дополнителен простор и ќе се ослободите од непотребното. Искористете ги првите сончеви денови од пролетта за сушење на патничкиот простор. Во зима се добива многу влага во облик на снег, кој се таложи на чевлите. Доколку е можно, отстранете го и исушете ги облогите на подот натопени со вода.

Доколку се сериозно оштетени, можеби би било подобро да се заменат со нови. Сушењето на внатрешноста значително влијае на вентилацијата на автомобилот и ефикасното отстранување на водената пареа низ вентилацискиот систем. Доколку има премногу влага, вентилаторот не успева да се справи правилно, а замаглените прозорци мораат рачно да бидат избришани. Со перењето на стаклата одвнатре ќе се отстрани талогот кој потекнува од таложењето на водената пареа. Отстранете ја нечистотијата и скапаните лисја под хаубата на моторот и багажникот. Водата ќе се исцеди слободно кога ќе дојде првиот посилен дожд.

2.Гуми
Никој не измислил совршени гуми за цела година и веројатно никогаш нема да измисли. Експертите препорачуваат поставување на летни гуми кога температурата се стабилизирана од 7 до 10 степени, а ноќе не паѓа под нулата. Нема смисол да се користат зимски гуми во пролет бидејќи загревањето на гумите со висок удел на силициум диоксид проследен со постапката на дробење. Газечкиот слој се троши брзо и целата гума троши исто така брзо. Летните гуми повеќе одговараат на пролетното време, не само во смисол на смесата која се користи во нивното производсво. Имаа фин газечки слој и поголема површина на допир со автопатот поради подобро влечење. Потивки се и бидејќи се полесни, а ја смалуваат и потрошувачката на горивотот. Кога менувате гуми, тркалата мора да бидат балансирани. Оваа операција треба да се повтори на секои 10.000 километри.

Притисокот во гумите треба да се проверува на секои две седмици. Неговата оптимална вредност придонесува и за безбедноста во возењето и трајноста на гумите. Притисокот кој е за 20 проценти понизок од препорачаното го смалува векот на траењето на гумата за 30 проценти, а помалиот за 30 проценти на пола. Исто така е добро да се знае дека длабочината на жлебот на шарата не смее да биде помала од 2mm, а во гумите со низок профил 3 mm. Не ја потценувајте состојбата на гумите бидејќи само тие обезбедуваат контакт со автопатот при забрзување, кочење, брзо возење и свиоци. Мораат да бидат доверливи во секој момент.

После зимата треба да се поработи не само со гумите, туку и со тркалата. Вреди да се провери нивната стабилност бидејќи во зима често е пореметена после возењето преку замрзнатите дефекти и дупки на патот. Задните суспензии се особено чувствителни на промените во геометријата. Проверката на носачот мора да биде направена во сервис. Патем, треба да се погледнат бандажите на кои работеле зимските гуми. Можеби треба некаде да се исправат и офарбаат. Да се провери и ефикасноста на сопирачките и системот за управување.

3.Кочници

Течноста на сопирачките треба да се менува на секои 3-4 години. Понекогаш и на секои две години доколку возиме многу и динамично. Кога менувате гуми, исто така е лесно да се провери состојбата на дисковите на кочниците и плочките. Треба да се има на ум дека забрзаната корозија на солта може да ги блокира плочките на сопирачките кои не се враќаат во првобитна положба, што резултира со триење на дисковите. Ова се случува многу често после зимата. Последиците се огромни. Тогаш се зголемува потрошувачката на горивото, дисковите на сопирачките и квачилото се трошат брзо, а во екстремни ситуации цели на системот за кочење целиот систем за кочење може да прегрее.

4.Суспензија

Исто така е важно да се провери ситуацијта на суспензијата и шасијата особено амортизерите, пружината, гумените навлаки и хормокинетички споеви. За жал, еден оштетен елемент на суспензија предизвикува забрзано трошење на другите. Покрај тоа суспензијата освен сопирачките е еден од најважните елементи кој влијае на безбедноста.

5.Електрика и електроника

На долго патување на годишен одмор од соништата веројатно скате да заштедите секакви непријатни изненадувања, како што е ненадејното исклучување на вентиларотот на ладилникот што доведува до прегревање на моторот. Затоа, не смеат да се игнорираат какви било знаци за електричен дефект. Треба да се проверат неисправните светла (кратки споеви), неисправните електрични уреди. Да не се заборави ниту клинестиот ремен. Може да стане полабав (ризик од неправилна работа на многу делови) или валкан (што може да доведе до оштетување на ременот, лизгањето и во најдобар случај, бучава).

6.Вода

Во зима воздухот измешан со водена пареа се собира над горивото во резервоарот, особено кога температурата варира силно. Пареата се кондензира на ѕидовите од резервоарот и оди на дното на резервоарот. Зошто? Не само дека водата е потешка од горивото, туку и не се меша со него. Така може да се случи многу вода да се акумулира под слојот на горивото во резервоарот. Кога моторот ќе го вшмука, можно е да откаже во најнеочекуваниот момент. Тоа особено се однесува на автомобилите чии возачи често возат на резерва. Во дизел моторите, покрај филтерот за гориво, се вградуваат посебни таложници во кои се собира водата. Со тек на прегледите се проверува што се случува во нив.

7.Моторно масло

Промената на маслото не зависи само од километражата на автомобилот туку и од времето. Доколку произведувачот не препорачува продолжен век на траење, најдоброто време за промена на маслото е пролетта бидејќи маслото најбрзо се троши во зима на ниски температури. Не треба да заборавите да го проверите воздушниот филтер, можеби ќе треба да се замени.

8.Бришачи, ауспух, течност

Исто така се посветува малку внимание на гумите на бришачите. Во зима мора да се борат против снегот и замрзнатиот дожд. Гумите се смрзнуваат на шофершајбната, што често резултира со нивно оштетување. Со доаѓањето на пролетта најдобро е да бидат заменети, нема да зажалите доколку наидете на пролетен и летен дожд. Исто така проверете ја работата на клима уредот пред да почнат првите жештини.

Исто така мора да го чуете издувниот систем. Доколку работи погласно од обично треба да посетите сервис. Доколку издувната цевка се расипе во текот на возењето тоа може сериозно да ја поремети работата на автомобилот. Секогаш не е потребнно да се заменат деловите на издувниот систем. Во некои автомобили одредени точки, како прицврстувањата се чувствителни на оштетување. Професионалците добро ги познаваат и доколку во службата се наиде на љубезна личност може да се продолжи работата на издувниот систем за 2-3 години.

Многу е едноставно да се провери нивото на течноста за ладење. За да го направите тоа, треба само да го погледнете транспаренитниот експанзиски резервоар кој се наоѓа во моторниот простор. Прениското ниво може да доведе до загревање на моторот. Во новите автомобили е поважно што температурата не може континуирано да следи бидејќи индикаторите повеќе не се инсталирани. Автомобилот ќе ве извести за заканата од прегревање на индикаторското светло, но тогаш мора да се запре автомобилот.

Проверката на автомобилот после зимата ќе помогне да се избегнат стресни ситуации и на тој начин значително да се зголеми удобноста од користењето на автомобилот.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK