Возење со прениски или превисоки вртежи?

ОБЈАВЕНО НА:

Во сезона кога се ниски температурите и има мраз, компонентните и склоповите на автомобилот се подложени на посебен стрес. За да им ја олесните работата на системите на автомобилот и да го продолжите животниот век потребно е редовно и навремено одржување. Редовно проверувајте го нивото на работните течности, внимателно набљудувајте го однесувањето на автомобилот и исто така следете го стилот на возење – особено, одржувајте ја точната брзина на моторот.

За почеток е добро потсетиме дека оптималните вртежи на еден бензински мотор се тие со кои се постигнува максималната еластичност на моторот. Се смета дека тоа се вртежите во распон од 50 до 70% пикот. Иако на автомобилот со два педали (со автоматик) процесот на смена на вртежите е обврзан само со интензивноста на притискање на педалот за гас, а тоа при механичките трансмисии е можно и дури е неопходно да ги одржувате оптималните вртежи.

Ако се земе за пример 1.6-литарски бензински мотор со моќност од 123 коњски сили, тогаш мерењата покажале дека се оптимизирани вредностите од 2.500 до 4.000 вртежи во минута односно вртежите се најблизу до пикот на максималниот вртежен момент. Во проценти, ова е горенаведениот опсег од 50 до 70%.

Техничките експерти се на мислење дека за време на продолжена или редовна работа на автомобилот со ниски вртежи, близу до оние во лер, електронскиот блок за управување треба да го регулира образувањето на местото, што довдува со зголемено полнење на уредите за неутрализирање на обработените гасови (катализатор или филтер за тврди честички).

Одржувањето на високи вртежи во подолго време (повеќе од пола час) е исполнето со зголемено температурно оптоварување на елементите на горивниот систем и моторот, што особено важи за во лето. Како дополнување, при високи вртежи исто така се зголемува и потрошувачката на гориво и се зголемува нивото на загување на животната средина од издувните гасови и емисиите на моторот. И тоа е само мал дел од можните непријатни последици.

Советот за најдобри перформанси на еден мотор (за да биде економичен и да ги продолжи ресурсите) е да се држи нивото на вртежите малку под или близу до 50 проценти од максимумот.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK