Откриени помоќни цврсти батерии за EV автомобили

ОБЈАВЕНО НА:

Научниците открија нови материјали кои би можеле да овозможат развој на помоќни батерии во цврста состојба

Истражувачки тим од Техничкиот универзитет во Минхен (TUM) тврди дека открил класа на електрична спроводливост која е далеку над просекот. Ова треба да овозможи развој на помоќни батерии со цврста состојба.

Според TUM, тоа е кристален прав кој ги спроведува литиумските јони подобро од сегашните батерии. Не содржи сулфур, но содржи фосфор, алуминиум и релативно голем дел од литиум. Во моментов, научниците не го прецизираат нивното откритие.

Според истражувачкиот тим, лабораториските мерења покажале дека оваа претходно заборавена класа на супстанции има висока електрична спроводливост. Се вели дека и хемичарите од Техничкиот универзитет во Минхен успеале за краток временски период да добијат околу десетина нови сродни соединенија кои наместо алуминиум содржат силициум или калај.

Оваа широка материјална основа овозможува брза оптимизација на својствата. Така, синтетизираните прашоци се ветувачки кандидати за електролити за идните батерии во цврста состојба, заклучува компанијата од Минхен.

Додека конвенционалните батерии работат со течен електролит преку кој литиумските јони мигрираат од анодата до катодата и обратно, батериите во цврста состојба не содржат течност. Електролитот се состои од цврста состојба. Проблемот е што денеска јоните на литиум може да се дифузираат премногу бавно низ цврсти материјали.

„Всушност, цврстите електролити достапни денес – повеќето од нив оксидна керамика или соединенија базирани на сулфур – сè уште не можат целосно да ги исполнат очекувањата“, вели професорот Томас Феслер од Катедрата за неорганска хемија, кој е специјалист за нови материјали во TUM.

Користејќи неутронска дифракција, истражувачите можеа да визуелизираат како јоните го користат слободниот простор во кристалната решетка за нивната миграција. Во новата класа на супстанции, овие слободни простори се распоредени на таков начин што јоните можат да се движат подеднакво добро во сите правци.

Ова се должи на високата симетрија на кристалите и веројатно е причината за „суперионската спроводливост на литиумот“, како што вели тимот на TUM. Според професорот Феслер, ова фундаментално истражување би можело „да го забрза развојот на помоќни батерии“.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK