Многу луѓе сè уште се скептици дека во иднина ќе имаат електрично возило

ОБЈАВЕНО НА:

Од 2013 година, процентот на сопственици на автомобили кои можат да замислат да возат целосно електричен автомобил во иднина се зголеми во повеќето земји, а во некои доста значително. Но, сè уште има големи резервираност кога станува збор за електрична подвижност: малата достапност на станици за полнење, опсегот, потребата за паузи за полнење кога се на подолги патувања и високата цена кога ќе се спореди со автомобилите со мотори со согорување, e заклучокот на истражувањето на Continental

Поголемиот дел од луѓето во Германија (59 проценти) не можат да замислат да купат електрично возило во иднина. Ова е едно од клучните откритија на Студијата за мобилност 2020 година спроведена од Continental, во која беа анкетирани репрезентативни групи на луѓе во Франција, САД, Јапонија, Кина и Германија во врска со нивните навики за мобилност, во соработка со реномиран институт за социјално истражување. Главните забелешки наведени од испитаниците се: недостаток на станици за полнење и нискиот опсег во споредба со бензинските или дизел возилата. Според членот на Извршниот одбор на Continental, Хелмут Мацки, подобрата поврзаност на е-возилата може да помогне во санирање на ситуацијата и со тоа да се зголеми нивното прифаќање.

Во Франција (57 проценти) и САД (50 проценти), барем половина од испитаниците сè уште не може да се замисли себеси во електричен автомобил, а процентот во Јапонија е само нешто помал (46 проценти). Во споредба со анкетираните во Кина – голем број од нив можат да замислат да купат целосно електричен автомобил во блиска иднина. Испитаниците од САД не се толку воодушевени од тоа, но сепак имаат многу попозитивен став од оние во Германија, Франција и Јапонија.

Според студијата, многу сомнежи во врска со електричните автомобили продолжуваат да остануваат, а недостатокот на станици за полнење е најцитираниот аргумент против електричното возење во четири од петте студирани земји.

Само во Франција цената е најобесхрабрувачки фактор. Четирите главни аргументи на електроскептиците се рамномерно распоредени од меѓународна перспектива: малата достапност на станици за полнење, опсегот на возење, потребата за паузи за полнење на подолгите патувања и високата цена кога се споредуваат со автомобилите со мотори со внатрешно согорување.

„Паметната поврзаност значително ја подобрува привлечноста на електричната подвижност“, вели Мацки. „Особено кога станува збор за прашањето за опсегот, поврзаноста е клучен градежен блок за поголемо прифаќање кај возачите. Поврзаните возила можат да помогнат со комбинирање на пребарувањето за станица за полнење со пресметката на најефикасната траса, на пример. Компјутери со високи перформанси (HPC) од Continental кои се користат во Volkswagen ID електричните серии, меѓу другите модели, ги поврзуваат е-возилата со нивната околина на различни начини – обезбедувајќи им на возачите брзи информации за најблиските станици за полнење, на пример.

Сепак, може да се забележи позитивен тренд, сепак: од 2013 година, процентот на сопственици на автомобили што изјавуваат намера да купат автомобил со целосна електрична енергија значително се зголеми во САД (+28 процентни поени), Кина (+27 процентни поени) и Германија (+18 процентни поени). Во Франција (+3 процентни поени) и Јапонија (+1 процентен поен), може да се забележи мало зголемување.

Според Студијата за мобилност 2020 на Continental, темата станици за полнење е првенствено проблем во метрополите: во поголемите градови, процентот на сопственици на автомобили кои потенцијално можат да полнат електричен автомобил на нивното нормално место за паркирање е значително помал отколку во руралните области. Ова е особено случај за европските и јапонските градови. Недостатокот на станици за полнење се почесто се наведува како аргумент против купување електричен автомобил во блиска иднина во поголемите градови.

Во сите проучени земји, креаторите на политиките се обидуваат да ги насочат купувачите кон алтернативни системи за возење со помош на парични и други стимуланси. Сите пет земји нудат премија за набавка на електрични возила, на пример. Во Германија, овие се зголемени како дел од пакетот стимуланси за да се олесни влијанието на пандемијата на коронавирусите врз економијата; во Кина, премиите што требаше да истечат беа исто така продолжени. Во Јапонија, креаторите на политиките дополнително се насочени кон производителите и плаќаат премии за иновации за зголемување на опсегот. Инфраструктурата за полнење исто така се проширува во сите земји што се дел од истражувањето.

Анксиозноста од опсегот е уште еден клучен аргумент против купување електричен автомобил во сите земји – но повеќето луѓе сега можат лесно да ги задоволат своите дневни потреби за мобилност со електрично возило, бидејќи растојанијата што треба да се поминат обично се кратки, а станиците за полнење стануваат сè по достапни дома или на работа и на јавни простори – места каде што често се паркира автомобил подолг временски период.

 

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK