Хелсинки ги забранува гумите со клинци – така ќе се бори против уличната прашина

ОБЈАВЕНО НА:

Оваа зима, властите во Хелсинки ги повикуваат возачите да се одлучат за „нормални“ автомобилски гуми со триење, наместо со клинци. Причината нема никаква врска со подобрена безбедност или економски размислувања. Наместо тоа, аргументот оди дека гумите со триење се едноставно подобри за животната средина бидејќи предизвикуваат помалку честички прашина и помалку бучава.

Освен информативната кампања, од есенва ќе има и паралелен пилот-проект со кој целосно ќе се забрани употребата на гуми со клинци на една улица во Хелсинки во следните три години. Улицата за која станува збор е Lönnrotinkatu во Кампи.

Хелсинки по сите сметки е град шампион кога станува збор за перформансите на квалитетот на воздухот во изминатите 30 години. Сепак, еден проблем навистина се покажа како постојан и покрај сите напори – концентрацијата на ситни честички прашина во атмосферата на градот.

Истражувањата покажаа дека главниот виновник за генерирањето на овој загадувач е локалниот моторизиран сообраќај и поконкретно, автомобилските гуми со клинци кои ги претпочитаат возачите во текот на зимата. До 40-50% од уличната прашина се создава од овие гуми бидејќи тие создаваат поцврсто влијание на површините на патиштата.

Денес, уделот на гуми со клинци во Хелсинки е околу 70%. Целта поставена во планот за заштита на воздухот на Хелсинки е да се намали уделот на гуми со клинци на 30% и да се зголеми уделот на гуми за триење на 70% до зимската сезона 2030−2031 година.

Популарноста на овие гуми произлегува од впечатокот дека обезбедуваат подобра контрола и безбедност при зимско возење. Сепак, истражувањето направено во Стокхолм и Осло покажа дека зголемената употреба на гуми со триење не води до повеќе несреќи. Уште повеќе, својствата на држење на пневматиците со клинци се подобри на мраз, додека својствата на држење на гумите за триење се подобри на снег.

Во Хелсинки, пак, силниот мраз е многу поредок отколку во останатиот дел од земјата, а замрзнувањето на површината на патиштата се спречува со анти-лизгави методи базирани на посолувањ. Така, стилот на возење повеќе влијае на безбедноста отколку на типот на гумата.

Следете не и на:

24AUTO NETWORK