Гумите произведуваат 1.000 пати повеќе штетно загадување од издувните гасови на автомобилот

ОБЈАВЕНО НА:

Возачите кои дишат од опасните молекули - некои мали во дијаметар од 2,5 микрометри - можат да предизвикаат трајно оштетување на белите дробови и на срцето. Во некои случаи, продолжената изложеност може да предизвика влошена астма, неправилно чукање на срцето и нефатални срцеви удари.

Загадувањето од автомобилските гуми може да направи поголема штета врз здравјето на луѓето отколку од издувните гасови што излегуваат од ауспухот на автомобилот. Една неодамнешна истрага открива дека 5,8 грама штетни емисии се ослободуваат од гумите, од секој нивни изминат километар.

Шокантно, само 3,5 милиграми од истите штетни материи се произведуваат од издувните цевки на некои од најновите автомобилски модели што се достапни денес. Ова значи дека емисиите од истрошени гуми се повеќе од 1.000 пати полоши од оние што ги пуштат издувните гасови на автомобилот. Со глед на тоа што овие честички не можат да се видат, тие можат да имаат значително влијание врз целокупното здравје кога се вдишуваат.

Возачите кои дишат од опасните молекули – некои мали во дијаметар од 2,5 микрометри – можат да предизвикаат трајно оштетување на белите дробови и на срцето. Во некои случаи, продолжената изложеност може да предизвика влошена астма, неправилно чукање на срцето и нефатални срцеви удари.

Нивото на загадување може да биде дури и повисоко ако гумите на автомобилот не се доволно напумпани или на површината на патот има дупки. И покрај овие алармантни откритија, загадувањето на абењето на гумите на возилото е целосно нерегулирано за разлика од издувните гасови.

Ричард Лофтхаус, постар истражувач вели дека е реме е да размислиме не само за она што излегува од издувната цевка на автомобилот, туку и од загадувањето на честички од гумата и абењето.

„Она што е уште позастрашно е дека додека емисиите на издувни гасови биле строго регулирани долги години, абењето на гуми е тотално нерегулирано – и со зголемениот раст на продажбата на потешки SUV и електрични автомобили кои работат на батерии, неиздувните емисии (NEE) се многу сериозен проблем “, вели Лофтхаус.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK