Кина јасно стави до знаење дека е подготвена да воведе царини до 25% за увезените автомобили. Засега мерката е планирана за автомобили опремени со мотори со зафатнина од повеќе од 2,5 литри, а ова е само почеток на одговорот на земјата на ограничувањата за извоз на кинески автомобили во САД и ЕУ. Информацијата е на агенцијата Блумберг, повикувајќи се на соопштение од Стопанската комора на Кина до ЕУ.
Предупредувањето за можно зголемување на царините дојде пред објавувањето на резултатите од европската истрага за кинеските субвенции за производство на електрични автомобили.
Конечната одлука од Кина се очекува на почетокот на јуни, а ЕУ би можела да ги зголеми тарифите за кинеските електрични автомобили до крајот на месецот. Очигледно, конечната одлука ќе зависи од онаа на Европската унија.
Во средината на мај, САД веќе ги зголемија царините за голем број кинески стоки, вклучително и повеќе од 100% за електричните автомобили. Евентуалното зголемување на царините од Кина ќе ги погоди европските производители на автомобили, а најпогодени се германските премиум брендови Mercedes-Benz, BMW и Audi, како и повеќето автомобилски компании од американската и јапонската Toyota.
Поголемиот дел од увозот на автомобили во Кина е од т.н луксузен сегмент во кој доминираат автомобили со моќни мотори. Минатата година Кина увезла 250.000 вакви автомобили. Тоа се претежно автомобили од марките Porsche, Audi, Range Rover, Mercedes, BMW и Lexus.
Како резултат на оваа закана, акциите на европските производители на автомобили, кои ќе бидат најмногу погодени од потенцијалната тарифа, веќе паднаа за повеќе од 2%.