И покрај забраната за возење дизел автомобили во центрите на многу големи градови, Французите сè уште купуваат автомобили со дизел мотори. Ова е констатацијата на студијата објавена од компанијата NGC Data.
И уште повеќе, мислењата за овие зони со ниска емисија се далеку од едногласни. Сметани за дискриминаторски од страна на неколку здруженија на возачи, критикувани од некои локални функционери кои бараат нивно отстранување, овие зони брзо станаа причина за расправија.
Сепак, мора да се каже дека нивната имплементација е забрзана во последно време. Тие зафатија само неколку големи градови пред две години (Париз, Лион, Гренобл и Стразбур), сега овие зони се присутни во десетина француски градови. А бројката ќе се искачи на 43 до 2025 година, кога ќе почнат да се воведуваат насекаде за места со повеќе од 150.000 жители.
Тие имаат за цел да ја запрат продажбата на стари користени возила, како и на нови дизел автомобили. Сепак, се чини дека однесувањето на возачот малку се променило, според истражувањето на NGC Data. Според нејзините податоци, од јануари до септември 2022 година се продадени 6.745 возила со налепница Crit’Air 5 (дизели кои датираат од пред 2001 година), токму во таканаречените зони со ниска емисија …
И во Франција на овие возила ќе им биде забрането да возат од 1 јануари 2023 година! Ако продажбата на овие стари возила навистина е намалена во градовите погодени од новите зони (- 53% во споредба со 2019 година), трендот е практично ист во градовите „надвор од зоните“ (- 40% за истиот период) . Односно, примената на таквите зони нема значително влијание.
Во Франција, во периодот од јануари до септември 2022 година, продадени се речиси 159.146 возила Crit’Air 3, односно оние кои не можат да влезат во зоните со нулта емисија. Бројките се многу високи, иако многу градови ќе ги заострат праговите за пристап до нивните зони во рок од две години.
Меѓу нив е и големата париска метропола (131 погодена општина). Додека главниот град си постави за цел да ги забрани дизел автомобилите до 2024 година, половина од десетте најпродавани половни автомобили во метрополата оваа година се со дизел погон (Renault Clio и Mégane, Peugeot 308 и 3008).
Овие факти јасно покажуваат дека Французите сакаат дизел автомобили и немаат намера да се откажат од нив, и покрај ограничувањата.