Ford го подигнува влогот во трката за иднината на автомобилската индустрија и најавува потег кој може да ја промени играта. Компанијата објави дека ќе инвестира дури 2 милијарди долари во својата фабрика за монтажа во Луисвил, Кентаки, со цел да започне производство на пристапни електрични возила за масовниот пазар. Дополнително, уште 3 милијарди долари се насочени кон нов батериски парк во Мичиген, а заедно овие проекти ќе создадат или обезбедат речиси 4.000 нови работни места.
„Пристапивме радикално кон еден многу тежок предизвик – да создадеме достапни автомобили кои ќе ги воодушеват купувачите во секој поглед: дизајн, иновација, флексибилност, простор, уживање во возењето и ниски трошоци за сопственост – и сето тоа со американски работници,“ изјави Џим Фарли, Извршниот директор на Ford.
Главната ѕвезда на новата „Универзална програма за електрични возила“ ќе биде средно голем електричен пик-ап со четири врати, кој ќе се склопува токму во Луисвил. Лансирањето е закажано за 2027 година, а цената ќе биде околу 30.000 долари – речиси идентична на легендарниот Model T кога ќе се пресмета инфлацијата. Не случајно, раководството на Ford го опишува овој проект како нивниот „нов Model T момент“.
Една од клучните предности ќе биде тоа што батериите со литум-железо-фосфатна (LFP) технологија за овие возила ќе се составуваат во САД, наместо да се увезуваат од Кина – стратегија што треба да ја зајакне домашната индустрија и да ја намали зависноста од странски пазари.
Фарли е свесен за жестоката конкуренција која се приближува: „Знаевме дека Кинезите ќе бидат главен играч, компании како BYD, стартапи од целиот свет и големи технолошки компании со свои амбиции во автомобилскиот простор. Сите доаѓаат по нас, традиционалните автомобилски производители. Затоа ни требаше радикален пристап и навистина тежок предизвик – да создадеме пристапно возило,“ рече тој.
Оваа промена доаѓа во време кога Ford и другите американски производители се прилагодуваат на новите политички услови за електрични возила под администрацијата на претседателот Доналд Трамп, која планира да ги укине даночните олеснувања за EV по 30 септември.
Фабриката во Луисвил моментално обезбедува работа за околу 2.200 луѓе, но по пренамена за производство на електрични возила, бројот ќе се намали за околу 600. И покрај тоа, Ford ветува дека ќе понуди стабилни работни места и можности за преквалификација на вработените.
Со оваа инвестиција, Ford испраќа јасна порака: иднината на електричните возила не е резервирана само за премиум сегментот, туку и за „обичниот“ купувач кој сака технологија, перформанси и пристапна цена во еден пакет.









