ЕУ ќе забрани и користење на синтетички е-горива од 2035 година

ОБЈАВЕНО НА:

Канада и голем број држави во САД, како што се Калифорнија и Масачусетс, веќе се обврзаа на постепено укинување на продажбата на нови возила на фосилни горива до 2035 година (со тоа што американската влада исто така планира да стави крај на купувањето возила со внатрешно согорување), а сега пратениците во Европа поддржува сличен план за стариот континент, кој не само што вклучува стандардни дизел и бензин, туку и е-горива.

Според Ројтерс, Комитетот за животна средина на Европскиот парламент го поддржал предлогот за намалување на емисиите за 100% до 2035 година, со што практично се забранува продажба на нови автомобили на бензин и дизел.

Предлогот беше изнесен од Европската комисија во јули 2021 година како дел од плановите на континентот да има нула емисии до 2050 година, врз основа на тоа што возилата обично траат помеѓу 10 и 15 години на патиштата откако ќе бидат произведени. Комитетот не ги поддржа предлозите за заострување на целите за емисиите на CO2 од возилата до крајот на деценијата, што можеше да има намалување за 55% во споредба со нивоата од 2021 година до 2030 година.

Европскиот парламент ќе гласа за предлогот во наредните месеци, а деталите ќе се испеглаат кога тој ќе стане закон. Околу 25% од емисиите на CO2 во Европа доаѓаат од транспортот, што значи дека промената кон електричните возила би обезбедила значително намалување.

Се чини дека нема да има никакви исклучоци од правилата, како што се синтетичките е-горива кои се климатски неутрални. Според германското издание „Ханделсблат“, компромисниот предлог од Франција, кој моментално претседава со Советот, не содржи никакви исклучоци од префрлањето на електрични возила.

Porsche работи на е-гориво неколку години, но овој нов предлог нема да дозволи технологијата како дупка за 100% намалување на емисиите, и покрај тоа што е јаглеродно неутрална.

Предлогот наиде на одвраќање од Италија, која е дом на Ferrari и Lamborghini, а со тоа и мотори кои користат фосилни горива. Земјата првично се надеваше на некои дупки за малите производители, но на крајот попушти на планот. Франција, исто така, се бореше за исклучување на хибридните возила, но благите намалувања на емисиите на тие возила веројатно ќе значат и дека тие нема да бидат дозволени.

Многу производители на автомобили веќе се нафрлија кон електрификацијата и најавија дека ќе останат целосно без емисии до 2035 година, но не без да изразат загриженост дека поддржувачката мрежа за полнење е клучна за успехот на електричните возила.

 

Следете не и на:

24AUTO NETWORK