Времето на снег и лед конечно е минато, на радост на голем број на возачи. Меѓутоа за да може навистина да се здивне, сопствениците на возила мораат уште еднаш да обрнат внимание на деловите за чија исправна состојба се грижеле во текот на зимата. Се разбира возилата се одржуваат во текот на цела година, но, постои редослед на работи што е неопходно да се направат на возилото по зимскиот период. Ако солта помагаше да го снема што побрзо снегот од сообраќајниците, сега е првиот непријател на возилото.
Откако ги сменивте гумите и се префрливте на летни „чевли“ треба уште некои работи да се средат. Секоја зима, колку и да била таа „блага“ претставува поголем напор за автомобилот отколку другите годишни времиња. Токму затоа со доаѓањето на пролетта потребно е комплетно да се прегледа автомобилот за да може навреме да се откријат сите „лузни“ и евентуални оштетувања или проблеми, за да може превентивно да се делува, за да не се случи после извесен период да има поголеми проблеми, што ќе значи и поголеми трошоци за одржување, поради ненавремено санирање.
Се разбира возилата се одржуваат во текот на цела година, но, постои редослед на работи што е неопходно да се направат на возилото по зимскиот период. Ако солта помагаше да го снема што побрзо снегот од сообраќајниците, сега е првиот непријател на возилото.
Миењето на автомобилот е едно од најважните и најчести работи во текот на користењето. Особено тоа доаѓа до израз во текот на пролетта или летото, кога секој, па и најкраток пат неминовно значи и автомобил извалкан со мушички. По завршување на зимата, особено ако често сте возеле по снег и сол, важно е темелно да се измие возилото. И тоа посебно да се внимава на подот, калниците и на рабовите на праговите каде се насобира сол, која може да се задржи со месеци и да го нагризе лимот. Негативното делување се засилува со зголемувањето на температурата и автомобилот најчесто зарѓува во лето. Затоа е важно внатрешноста на праговите и подот да се измијат со млаз вода под силен притисок.
По миењето лесно се воочуваат евентуалните оштетувања и оние делови каде е почнат процесот на зарѓување, и истите веднаш да се санираат. Важно е добро да се измие целата каросерија, особено рабовите и оние скриени делови, каде најмногу се насобира нечистотијата. Започнете со каросеријата, бидејќи таа е најважен дел од автомобилот. Важно е што поскоро да се откријат и поправат оштетувањата на површините на лимот, особено на подот.
Доколку се приближил интервалот за менување на моторното масло, препорачливо е да смени по зимскиот период. Зимското возење со побогата смеса го разредува и валка маслото, во него се таложи заедно со нечистотиите и притоа се расипува подмачкувањето.
Многу луѓе забораваат да го контролира нивото на моторното масло, со што моторот може да се оштетени и уништени. Секој мотор троши масло, бидејќи третиот прстен на клипот не „струга“ по целиот слој на масло од ѕидовите на цилиндарот и потоа го гори. Дозволена потрошувачката на масло е 0,2-0,6 отсто од потрошувачката на гориво, до половина литар на 1000 километри. За безбедноста е важно редовно да се провери притисокот на гумите, и добра е да се воведе рутина при секое долевање на гориво да се провери и воздухот и маслото.
Се разбира, ова не се однесува на оние кои дотураат гориво за 200-300 денари, но за оние кои се уште точат до „капаче“треба да се воведе рутинска контрола, на овие две важни работи. Кога се долева масло не треба да се претера, тоа е штетно ако се надминува над индикаторот – максимум. Се разбира, неколку милиметри не е проблем, но ако се претера, би можеле да произлезат непријатни последици и да го оштети автомобилскиот мотор. Препорачливо е, без оглед на препораките на производителот, првиот мотор на замена на маслото по 10.000 километри.
Акумулаторот во текот на зимата бил изложен под големо оптоварување, бидејќи ниските температури му го намалуваат капацитетот, а поради згуснатото масло во моторот и менувачот секако дека стартувањето на моторот и работата на електричните делови е исцрпувачко.
Потребно е да се провери и системот за сопирање и управување. Мини генералка, пред доаѓањето на летото. Иако зимата е замината, авто механичарите советуваат уште еднаш да се премачкаат лимените делови на автомобилот со заштитно антикорозивно средство. Кога веќе се зборува за долниот дел од каросеријата на возилото, возачите мора да ја проверат положбата на задниот и преден трап, бидејќи според механичарите, тркалата доколку се во неправилна положба може да ги нагризаат гумите.
Треба да се проверат и сопирачките и евентуално да се подмачкаат. Течноста што се користи во системот за сопирање се менува на секои две години, бидејќи на нејзиниот квалитет влијае влагата. Од друга страна, трајноста на плочките на сопирачките во денешно време е значително е намалена поради еколошката природа на материјалот од кој се прават.
Откако сето ова ќе го направите тогаш ви посакуваме безбедно и среќно возење.